پاکستان حادثه «سوزاندن قرآن» را در اتحادیه اروپا و همکاری اسلامی طرح می کند


پاکستان حادثه «سوزاندن قرآن» را در اتحادیه اروپا و همکاری اسلامی طرح می کند

دولت پاکستان تصمیم دارد تا حادثه «سوزاندن نسخه قرآن کریم» در جنوب نروژ را در سطح اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصریون، «فردوس عاشق اعوان» وزیر رسانه و رادیوی پاکستان در نشست حزب حاکم «جنبش عدالت» به ریاست «عمران خان» نخست وزیر، گفت: حادثه قرآن سوزی در نروژ محکوم شده است.

اعوان گفت: پاکستان این مسئله را برای جلوگیری از بروز دوباره این حادثه و اقدامات مشابه که به کرامت مسلمانان ضربه می زند، در اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی مطرح خواهد کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان، روز شنبه(دوم آذر 1398) سفیر نروژ در اسلام آباد را برای بیان نگرانی عمیق ملت و دولت از این حادثه موهن فراخواند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان بارها این اقدام را محکوم کرده و تاکید کرده است که اینگونه رفتارها احساسات 1.3 میلیارد مسلمان جهان را تحریک می کند.

در این بیانیه آمده است که نمی توان اینگونه رفتارها را با نام آزادی بیان توجیه کرد. ما از مقامات نروژ می خواهیم تا عاملان این حادثه را به دست عدالت بسپرند و از بروز دوباره این حادثه در آینده جلوگیری کنند.

فیلم ویدیویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی از این حادثه نشان می دهد که «لارس تورسن» رهبر یک گروه راستگرای افراطی در 16 نوامبر در شهر «کریستیان‌ ساند» اقدام به سوزاندن یک نسخه قرآن کریم کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی