معاون استاندار ایلام: زیرساخت های انتخابات الکترونیک باید فراهم شود


معاون استاندار ایلام: زیرساخت های انتخابات الکترونیک باید فراهم شود

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی یا غیرالکترونیکی هنوز مشخص نشده است اما باید تمام زیرساخت های فناوری انتخابات الکترونیک در این استان فراهم شود.

محمد نوذری پنجشنبه شب در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان ایلام اظهار داشت: این اولین انتخابات بعد از بیانیه‌ مقام معظم رهبری در ارتباط با گام دوم انقلاب و با شعار بی طرفی، قانون مداری و انسجام ملی است.

وی افزود: در دوره‌های قبل ملاک انتخاب نامزد منتخب یک چهارم آرا بود اما در این دوره به قانون به یک پنجم تغییر کرده است.

وی یادآور شد: مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و رعایت اصل بی‌طرفی دست اندرکاران دخیل در برگزاری انتخابات را از رویکردهای مهم در انتخابات برشمرد.

نوذری با بیان اینکه انتخابات مهمترین نماد جمهوریت و مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: برگزاری پرشور و باشکوه انتخابات با حضور حدکثری و خودجوش همه اقشار جامعه امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهم ترین رویداد سیاسی در سال ۹۸ است، تاکید کرد: اجرای قانون و بی طرفی کامل در انتخابات از سوی دست اندرکاران مرتبط با انتخابات زایش اعتماد عمومی درپی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اگر سهمیه بندی بنزین انجام نمی شد، ایران در سال ۱۴۰۰ به وارد کننده بنزین تبدیل می شد، گفت: دولت هرسال بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان برای بنزین به عده ای خاص پرداخت می کرد که با طرح اصلاح قیمت بنزین این مبلغ امروز به ۶۰ میلیون نفر پرداخت می شود.

نوذری افزود: قبلا این یارانه به عده ای خاص که صاحب خودرو بودند در قالب مصرف سوخت داده می شد اما امروز بیشتر این یارانه به جیب مردم ضعیف و اقشار کم درآمد جامعه واریز می شود .

وی یادآور شد: نباید بالا رفتن قیمت بنزین بر قیمت کالا تاثیرگذار باشد و در بحث هدفمندی بنزین به عنوان یک تصمیم ملی همه ما اقشار جامعه موظف به حمایت از این تصمیم هستیم و امروز کشور ما بیش از پیش به وحدت و همدلی نیازمند دارد.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: آمریکا امروز تمام تلاش خود را می کند تا از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه جلوگیری کند چرا که آنها از قدرت و نفوذ ایران در منطقه هراسان هستند و به همین خاطر با تحمل هزینه های گزاف سعی در بسیج کشورهای منطقه علیه ایران هستند.

وی افزود: آمریکایی ها وقتی از تحریک کشورهای همسایه علیه ایران به اهداف خود دست نیافتند، برنامه ریزی کرده اند که بر مناسبات داخلی ایران تاثیر بگذارند و در این راستا شدید ترین و ظالمانه ترین تحریم ها را علیه ملت ایران بکار بسته اند تا بین مردم و مسوولان جدایی بیاندازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: هدف اصلی آمریکایی‌ها خسته کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن مسئولان کشور است اما وحدت و اتحاد مردم و مسوولان کشور پاسخ قوی و کوبنده ای به استکبار جهانی است و در این شرایط همه باید در قبال مردم، نظام و کشور احساس مسوولیت کنیم.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مردم سالاری دینی و در تقابل با تفکر لیبرالیسم آمریکایی است و در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری موضوع مهم، امید آفرینی در جامعه است.

استان ایلام در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی حدود ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دارد و در ادوار مختلف بالای ۷۵ درصد در انتخابات شرکت کرده اند و ایلام جزو استان های برتر کشور در این زمینه بوده است.

مردم استان ایلام در ۱۰ دوره قبلی نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بالای ۸۰ درصد به دور دوم رفته است.

فعالیت ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام دوشنبه ۲۷ آبانماه با حضور استاندار ایلام، رئیس هیات نظارت بر انتخابات، معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان آغاز شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب استان ایلام همزمان با سراسر کشور روز جمعه دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره قبل نشان می‌دهد تنها ۲ بار سرنوشت انتخابات در این استان در دور اول مشخص شده و هشت بار معادل ۸۰ درصد به دور دوم کشیده شده است.

تعداد شعب اخذ رای انتخابات مجلس در استان ۵۵۰ شعبه است که از این تعداد ۳۶۸ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار است که این تعداد در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی در استان ۵۳۱ شعبه بود.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز می‌شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام