فعالان آئین‌های هفته وحدت در آستارا تجلیل شدند


فعالان آئین‌های هفته وحدت در آستارا تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - فعالان، مجریان و دست‌اندرکاران برنامه‌ها و آئین‌های گرامیداشت هفته وحدت مسلمانان در آستارا، طی آئینی با حضور مسئولان، علمای شیعه و سنی و خیران این شهرستان تجلیل شدند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در این آئین در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: توسعه پایدار در حوزه های مختلف با وحدت ایجاد می شود و دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و شکاف در بین ملت های اسلامی هستند.

ولی داداشی افزود: اغتشاشات روزهای گذشته توسط بدخواهان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت می شد اما مردم همیشه در صحنه، جواب دندان شکنی به آنها دادند.

وی اظهار کرد: همدلی مردم و مسئولان از نیازهای اساسی کشور است و انتقاد از افزایش قیمت بنزین نباید موجب خدشه به عزت و اقتدار ایران اسلامی شود.

امام جمعه آستارا هم گفت: شیعیان و اهل سنت این شهرستان جلوه ای از وحدت را در ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به نمایش گذاشتند و برنامه های امسال از تنوع خاصی برخوردار بود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: استکبار جهانی جهت تفرقه مسلمانان تلاش می کند اما در کشور ما با سیاست های حکیمانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، وحدتی مثال زدنی حاکم است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم اظهار کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری وحدت شیعه و سنی برای مقابله با دشمنان باید تقویت شود و در این راه از شعر، هنر و برنامه های فرهنگی استفاده می کنیم.

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده بیان کرد: طبق برنامه ریزی ستاد هفته وحدت در آستارا، آئین های ویژه این ایام در مساجد اهل سنت و شیعه برگزار شد و در مناسبت های آینده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران بیشتر استفاده خواهد شد.

قرائت شعر و پخش گزیده ای از برنامه های هفته وحدت و تجلیل از هیات امنای مساجد سنی و شیعه، شعرا، خبرنگاران و واعظان از بخش های دیگر این آئین بود.

۱۲تا ۱۷ ربیع الاول ایام ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان نامیده می شود.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها