نباید راه‌های دور زدن تحریم‌ را رسانه‌ای کرد


نباید راه‌های دور زدن تحریم‌ را رسانه‌ای کرد

تهران - ایرنا - رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با انتقاد از رسانه‌ای شدن راه‌های دور زدن تحریم‌ها، بیان کرد: اگر قرار باشد هر راهی برای مبادله مالی با چین پیدا می‌کنیم را در بوق و کرنا کنیم، همان راه‌ها را هم می‌بندند.

چندی پیش هیاتی از تجار به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی تهران به چین اعزام شد تا درباره راه‌های همکاری تجاری گفت‌وگوهایی داشته باشد.

«مجیدرضا حریری» درباره کم و کیف این سفر به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: فعالیت اتاق‌های استانی در استان خودشان است. بر اساس ضوابط اتاق بازرگانی، سفرهایی که به کشورهای دیگر انجام می‌شود باید باید با هماهنگی امور بین الملل اتاق ایران و اتاق مشترک آن کشور باشد.

حریری با انتقاد از رسانه‌ای شدن تفاهم‌های انجام شده در این سفر خاطرنشان کرد: مباحث مالی بین ایران و چین نباید خبری شود و همیشه در اتاق بازرگانی تهران با این مشکل مواجه هستیم که اخبار محرمانه درز پیدا می‌کند.

رییس اتاق ایران و چین تصریح کرد: اگر هم موضوعی درباره تهاتر با چین مطرح است، اصلا نباید رسانه‌ای شود.

به گزارش ایرنا، در نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، جزئیاتی درباره تفاهمات این سفر مطرح شد از جمله اینکه چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های زودبازده ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند. «مسعود خوانساری» در این نشست همچنین از طراحی ساز و کاری با هدف تهاتر کالا میان ایران و چین خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)