کشف زمین خواری 500 میلیارد ریالی در شهریار


کشف زمین خواری 500 میلیارد ریالی در شهریار

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی غرب استان تهران از رفع تصرف 50 هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش 500 میلیارد ریال در شهرستان شهریار خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت سردار «محسن خانچرلی» در این‌باره گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق شهرستان شهریار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی یک متهم را که با محصور کردن ۵۰ هزار متر از زمین‌های ملی شهرستان شهریار را در تصرف خود در آورده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضائی و حضور عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی، حصار ایجاد شده در اطراف زمین تخریب شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه متهم در بازجویی های تخصصی پلیس به جرم خود اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این زمین خوار را ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار خانچرلی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

شهرستان شهریار یکی از شهرستان های استان تهران است که در غرب پایتخت واقع شده است.

کشف ۸ میلیارد ریال اموال سرقتی از پاتوق سارقان

همچنین سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری از انهدام باند ۴ نفره سارقان حرفه ای با یکصد فقره سرقت خبر داد و گفت: ۸ میلیارد ریال اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان کشف شد.

سرهنگ «علی آقا کارخانه» اظهار داشت: با افزایش انواع سرقت ها از جمله موبایل قاپی، سرقت مغازه، منزل و موتورسیکلت و ... کمیسیون پیشگیری از وقوع سرقت در سرکلانتری سوم تشکیل و شناسایی متهمان در محدوده سرکلانتری سوم پلیس پیشگیری پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: در تحقیقات انجام شده توسط ماموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد، سرنخ‌هایی از حضور ۲ سارق حرفه‌ای که پیش‌تر با همین عناوین مشابه توسط ماموران این کلانتری دستگیر شده بودند، به دست آمد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شناسایی مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که متهمان در یکی از خانه­‌های فاقد سکنه مجللی در محدوده سرکلانتری سوم در رفت و آمد هستند.

سرکلانتر سوم عنوان داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که مالک منزل مسکونی مدتی است به دلیل بدهی در زندان بسر می برد و سارقان این محل را به عنوان پاتوق انتخاب کرده اند و اموال سرقتی را پس از سرقت در این مکان پنهان می کنند.

کارخانه با بیان اینکه با هماهنگی های قضائی روز گذشته هر ۲ متهم به همراه ۲ همدست دیگرشان در مخفیگاهشان دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان کالاهای سرقتی از قبیل ۴ دستگاه موتورسیکلت، گوشی های اپل، تابلوهای نفیس، لوازم تزئینی و ... از این محل کشف شد.

سرکلانتر سوم پلیس پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۸ میلیارد ریال برآورد کرده ­اند، گفت: متهمان با یک صد فقره انواع سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده اند.

این مقام انتظامی در خصوص اظهارات متهم اول پرونده مبنی بر پاتوق کردن منزلی فاقد سکنه، گفت: وی منزل مسکونی مجردی متعلق به یکی از دوستان قدیمی و دوران کودکی اش است که دوستی شان تا کنون ادامه داشته است. اخیرا به دلیل بدهی مالی در زندان به سر می برد و از آنجا که می دانسته کسی در این منزل رفت و آمد ندارد آن محل را به عنوان پاتوق انتخاب کرده است.

به گفته وی، شناسایی مال باختگان و تحویل اموال کشف شده به مالکان در دستور کار قرار دارد.

کشف زمین خواری 500 میلیارد ریالی در شهریار

دستبند پلیس بر دستان اغتشاشگران شرق تهران

همچنین رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی از شناسایی و دستگیری عامل راه‌بندان در بزرگراه زین‌الدین خبر داد و گفت: تاکنون ۳ همدست وی شناسایی و دستگیر شده اند.

سرهنگ «مهدی تاجیک» با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی اعلام سهیمه بندی بنزین در روز اول نا آرامی، مسدود شدن بزرگراه زین الدین توسط تعدادی از افراد به پلیس اعلام شد و تیمی از ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی بیان داشت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت تعدادی افراد به سر کردگی مردی علاوه بر مسدود کردن بزرگراه، تعدادی از اموال عمومی را تخریب و قبل از رسیدن پلیس از محل متواری شده اند.

رییس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی توضیح داد: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در محدوده خیابان وفادار شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی افزود: در ششم آذر ماه تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات پلیسی منسجم، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی با بیان اینکه تا کنون ۳ تن از همدستان این متهم شناسایی و دستگیر شده اند، ابراز داشت: تلاش برای دستگیری سایر همدستانش در دستور کار مأموران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز