لبه تحریم‌های سوئیفت آمریکا کند شد/«میر» روسیه به اروپا رسید


لبه تحریم‌های سوئیفت آمریکا کند شد/«میر» روسیه به اروپا رسید

روسیه استفاده از جایگزین سوئیفت موسوم به سیستم پرداخت «میر» را با انگلیس کلید زد که در واقع پاسخ محکمی به تحریم های آمریکا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش راشاتودی، روسیه سیستم پرداخت ملی خود موسوم به میر را در منطقه اروپا توسعه می‌دهد.

بر اساس این گزارش سیستم پرداخت میر در پاسخ به تحریم‌های غرب طراحی شده و قرار است در بازارهای اروپا مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه پایلوت استفاده از این سیستم پرداخت بین روسیه و انگلیس در لندن آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش (پی اکسپرت) گیرنده کارت میر در اروپا خواهد شد و انگلیس هم به عنوان نخستین کشوری خواهد بود که این سیستم پرداخت روسیه را اجرایی می‌کند.

سیستم پرداخت روسیه انتظار می‌رود دسترسی به بازار مصرف روسیه را باز کند و گردش مالی بین روسیه و انگلیس را افزایش دهد چرا که استفاده از این سیستم تراکنش‌های پرداختی را برای مشتریان و همچنین شرکت‌های مختلف بسیار ساده می‌کند. بخش‌های گردشگری هم قرار است از انجام این پروژه‌ها سود ببرند.

سالانه بیش از 40 میلیون گردشگر روسی از اروپا بازدید می‌کنند که استفاده از این سیستم پرداخت می‌تواند به آنها کمک کند.

نماینده تجاری روسیه در انگلیس با بیان اینکه برای اتصال سازمان‌های جدید در انگلیس برای این نوع سیستم پرداخت قول می‌دهد، گفت: خدمات مالی روسیه در خارج از کشور بسیار مهم و حیاتی است.

بر اساس این گزارش روسیه سیستم پرداخت ملی مخصوص خود را از زمانی که آمریکا تحریم‌های خود را علیه این کشور از سال 2014 آغاز کرده توسعه داده است.

پس از این تحریم‌ها مشتریان چندین بانک روسی به طور موقت قادر به استفاده از ویزا و مسترکارت نبودند و پس از آن بانک‌های روسی بیش از 69.7 میلیون میرکارت منتشر کردند که به نوعی در پاسخ به تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های اعمال شده از وی بوده است.

عملکرد سیستم پرداخت «میر»مشابه سوئیفت جهانی است و توسعه چنین سیستم پرداخت توسط رورسیه در واقع دور زدن تحریم‌های سوئیفت آمریکا است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی