صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت از سال‌1401 ممنوع است


صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت از سال‌1401 ممنوع است

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: بنا به گفته فرمانده قرارگاه مهارت آموزشی از سال 1401 صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار موسی کمالی در تشریح این خبر اظهار کرد: در روز چهارشنبه مورخ ۹۸.۹.۶ فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزشی سردار فرحی و نمایندگانی از وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و هلال احمر از مرکز آموزش شهدای جوادنیا بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید شیوه آموزش در محیط واقعی کار (استاد شاگردی) رونمایی شد و چند کارگاه فنی و حرفه ای مورد بازدید قرار گرفت و بنا شد علاوه بر آموزش های عمومی، اجتماعی و فنی و حرفه ای، آموزش در محیط واقعی کار نیز در یگان های نیروهای مسلح راه اندازی شود.

۶۵۰ سرباز آموزش‌های امدادی را دریافت کردند

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی تصریح کرد: با توجه به شعار هر سرباز یک امدادگر، تعداد ۶۵۰ نفر از فراگیران سرباز که آموزش امداد را طی کرده بودند، گواهی نامه های خود را دریافت کردند که مجموع افراد آموزش دیده در این مرکز به ۲۱۴۰ نفر رسید.

سردار کمالی ادامه داد: همچنین کارگاه های جوشکاری، مکانیکی، برق، برنامه نویسی، کامپیوتر، فضای مجازی نیز مورد بازدید قرار گرفت و مجموع فراگیران این مرکز در دو سال اخیر به ۵۵۹۹ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در پایان فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سردار فرحی در بین فراگیران و مسئولین اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می شود.

همه سربازان باید ۵ نوع آموزش عمومی و اجتماعی را فرابگیرند

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه در پایان گفت: سربازان یکی از ارکان توان رزم و بنیه دفاعی کشور هستند و در تولید و دفاع از امنیت کشور نقش اساسی ایفا می کنند اما یکی دیگر از مهمترین اهداف سربازی توانمندسازی و مهارت آموزشی کارکنان وظیفه است، لذا همه سربازان باید ۵ نوع آموزش عمومی و اجتماعی، امداد و نجات، کسب و کار و حقوقی، سبک زندگی- مالی و فضای مجازی کسب و کار و حداقل یک مهارت منجر به اشتغال را فرا گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق