ازدواج، خیال و رویا پردازی نیست


ازدواج، خیال و رویا پردازی نیست

یزد- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد میبد و مشاورخانواده با بیان اینکه ازدواج خیال و رویا پردازی نیست بلکه حل مسئله است، گفت: در زمانی که نقاب زدن‌ها رایج شده باید بچه‌ها را از ازدواج، به بهانه خسته شدن از فضای خانواده و فریب جذابیت‌ها را خوردن دور نگه داشت.

دکتر معصومه اسماعیلی عصر چهارشنبه درهمایش پیش از ازدواج ویژه نوجوانان افزود: در ازدواج اصالت داشتن فرد مقابل اهمیت دارد و نباید با یک اقدام شتابانه و بدون تحقیق شروع یک زندگی را که برای زوجینی که با هم هیچ تناسبی ندارند، رقم زد.

وی اظهار داشت: در فیلم‌های ماهواره‌ای خانواده جایی ندارد ، هر زمان دو طرف از هم خسته شدند، قطع رابطه می‌کنند ، همچنین بچه‌ها اطلاعات خود را در گوشی‌های موبایل مخفی می‌کنند که این موارد خطراتی را به ما گوشزد می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: با دیدن این تغییرات فکر می‌کنیم بچه‌ها بزرگ شده‌اند در حالی که آنها از نظر قد و قامت بزرگ شده‌اند و از نظر قدرت تعقل رشدی پیدا نکرده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد میبد تصریح کرد: با وجود شبکه‌های مجازی و فیلم‌های ماهواره ای، بچه‌ها دچار بلوغ زودرس می‌شوند و باید به آنها اطلاعاتی داد که بتوانند خود را کنترل کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون فاصله بلوغ و ازدواج زیاد شده و بسیاری از بچه‌ها تا رسیدن به شرایط ازدواج دچار آسیب‌های متعددی می‌شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد نیز در این همایش که با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به طور جدی دنبال می‌شود و نهاد آموزش دراین ارتباط در کنار محتواهای آموزشی و پرداختن به امور تحصیلی دانش آموزان، تعهداتی دارد.

جعفر شفاهی افزود: با همکاری والدین، جامعه و آموزش و پرورش می‌توان از درگیر شدن دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد و آموزش و پرورش آمادگی برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور کارشناسان را در مدارس دارد.

حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه میبد به امر تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه