بازدید جهانگیری از پایگاه اطلاعات رفاهی


جهانگیری با حضور در وزارت تعاون از فعالیت‌های پایگاه اطلاعات رفاهی (سامانه بسته حمایت معیشتی) بازدید کرد.

بازدید جهانگیری از پایگاه اطلاعات رفاهیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما‎؛ آقای جهانگیری در این بازدید در جمع وزیر و معاونان این وزارتخانه که عهده دار شناسایی مشمولان بسته حمایت هستند افزود: باید با توجه به بانک اطلاعاتی که در اختیار وزارت رفاه و پایگاه اطلاعات رفاهی قرار دارد به گونه ای اقدام شود تا کسانی که هم اکنون از بسته حمایت معیشتی استفاده می کنند دچار تردید نشوند.
وی گفت: این دسته از افراد جامعه باید مطمئن باشند که دریافتی بسته حمایت معیشتی آنها بدون تردید ادامه خواهد داشت و البته در عین حال باید به درخواست های کسانی که به سامانه پیامک داده اند نیز توجه دقیق شود.
آقای جهانگیری گفت: دولت همه تلاش خود را به کار برده تا یارانه در مسیر عدالت پرداخت شود به ویژه این که آمارها نشان می دهد در کشور پولدارترین فرد 23 برابر بیشتر از فقیرترین فرد جامعه از یارانه برخوردار است، بنابراین باید این وضعیت را اصلاح می کردیم.
وی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته مجلس به حذف دهک های بالای یارانه بگیر رأی داده است البته تصور مردم ما این است که این یارانه؛ حقوق و سهم آنهاست اما ما باید برای آنها توضیح دهیم با توجه به اتفاق اقتصادی که برای کشور افتاده است برخی آسیب دیده اند و باید با اصلاح وضعیت یارانه انرژی به آنها کمک شود چرا که این یارانه تا کنون به صورت ناعادلانه توزیع شده و اوج ناعادلانه آن در بنزین بوده است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در بسته حمایتی 30 هزار میلیارد تومان و در یارانه معمول 45 هزار میلیارد تومان در سال به مردم و دهک های مختلف پرداخت می شود، البته در تنظیم بودجه تلاش کردیم تا قشرهای آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز از مستمری برخوردار باشند.
آقای جهانگیری همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا با حضور مسئولان مرتبط با سامانه سبد حمایت معیشتی، موضوع را در یکی از جلسات هیأت دولت برای اعضای کابینه تشریح کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن