وام 10 میلیونی 1070 زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی پرداخت شد


وام 10 میلیونی 1070 زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

ایرنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون تعداد 1070 نفر از زلزله‌زدگان شهرستان‌های میانه و سراب وام‌های 10 میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند.

محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این تسهیلات بلاعوض بوده و در مجموع دو هزار ۶۵۴ نفر متقاضی این تسهیلات هستند که تاکنون برای ۱۰۷۰ نفر پرداخت شده و مابقی نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده پرداخت خواهد شد.

وی از اتمام آواربرداری تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب‌ دیده در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۱۶۸ اتاقک پیش‌ساخته اسکان موقت نیز احداث و تحویل متقاضیان شده است.

هنربر ادامه داد: کار آواربرداری خانه‌های تخریب شده در این زلزله با مسئولیت بنیاد مسکن و مشارکت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های راه‌سازی بخش خصوصی، سپاه، وزارت دفاع و اداره کل راهداری و هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ خانوار این مناطق متقاضی احداث اتاقک ۱۲ متری اسکان موقت هستند، گفت: تاکنون ۱۶۸ واحد احداث و تحویل متقاضیان شده و ۶۲ واحد نیز در مرحله دیوارچینی هستند که تا پایان هفته احداث آنها نیز تمام می‌شود.

هنربر از توزیع ۲۲۵ واحد کانکس اسکان موقت از سوی خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی به زلزله زدگان خبر داد و گفت: تعدادی از واحدهای دامی نیز تحویل اهالی روستاهای زلزله‌زده شده و بقیه واحدهای مورد نیاز با همکاری بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود پنج هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

46

کد خبر 1325296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!