اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سال 98


اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سال 98

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 98 در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منتشر شده است .

اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سال 98حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص تعداد پذیرفته شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ افزود: در بخش دانشگاه‌ها و موسسات عالی تعداد ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر و در دانشگاه آزاد اسلامی ۸ هزار و ۲۱۹ نفر برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدند. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org از نتیجه پذیرش خود مطلع شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه ۲ هزار و ۹۴ نفر از پذیرفته شدگان یادشده، هم در ردیف پذیرفته شدگان نهایی یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و هم در ردیف پذیرفته شدگان نهایی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته اند لذا این داوطلبان فقط می‌توانند در یکی از کدرشته‌های قبولی ثبت نام کنند و مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند، درغیر این صورت مطابق ضوابط با این افراد برخورد می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همه داوطلبانی که اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته شده یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده، لازم است ابتدا برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه عالی محل قبولی خود مراجعه کنند و سپس با به همراه داشتن مدارک ثبت نام که در اطلاعیه ۱۵ شهریور ۹۸ سازمان سنجش ثبت شده است در زمان مقرر برای ثبت نام به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی خود مراجعه کنند.
وی درباره زمان آغاز ثبت نام از پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: پذیرفته‌شدگان در صورت عدم اعلام برنامه زمانی از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی لازم است برای ثبت‌نام در روز‌های ۱۰ و ۱۱ آذر به دانشگاه یا موسسه آموزشی مراجعه کنند.
آقای توکلی با اشاره به پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: پذیرفته شدگان این دانشگاه لازم است برای اطلاع از زمان و چگونگی ثبت نام در واحد‌های دانشگاهی محل پذیرش به پایگاه‌های اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.
وی افزود: همچنین دانشجویان می‌توانند سوالات خود را درباره نتایج دانشگاه آزاد اسلامی در بخش «ارتباط با ما» در پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه مطرح و پیگیری کنند.
این پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ مشغول به تحصیل می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت