مرکل: اروپا نمی تواند به تنهایی از خود دفاع کند/ باید به حمایت از ناتو پرداخت


مرکل: اروپا نمی تواند به تنهایی از خود دفاع کند/ باید به حمایت از ناتو پرداخت

شفقنا-صدر اعظم آلمان برخلاف رئیس جمهور فرانسه که از مرگ مغزی ناتو خبر داد به حمایت از آن پرداخت. او قول داد که کشورش برای ناتو هزینه کند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از RT ، چند روز پیش امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به انتقاد از ناتو پرداخت. مکرون اصطلاح” مرگ مغزی” را در توصیف […]

مرکل: اروپا نمی تواند به تنهایی از خود دفاع کند/ باید به حمایت از ناتو پرداخت

شفقنا-صدر اعظم آلمان برخلاف رئیس جمهور فرانسه که از مرگ مغزی ناتو خبر داد به حمایت از آن پرداخت. او قول داد که کشورش برای ناتو هزینه کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از RT ، چند روز پیش امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به انتقاد از ناتو پرداخت.

مکرون اصطلاح” مرگ مغزی” را در توصیف وضعیت ناتو به کار برد که این اظهار نظر او واکنش های زیادی به دنبال داشت و این بار آنجلا مرکل واکنش نشان داد.

صدر اعظم آلمان گفت: به نفع ما است که اکنون بیشتر از دوران جنگ سرد به حمایت از ناتو بپردازیم. آلمان قول می دهد که در آغاز دهه ۲۰۳۰، دو درصد از تولید داخلی خود را به برای کمک به نظامی ناتو اختصاص دهد.

او ادامه داد: ناتو یک سد در برابر جنگ است و ۷۰ سال است که آزادی و صلح را به لطف دوستان آمریکایی برقرار کرده است. ناتو ماموریت داشته است که بعد از پایان جنگ سرد در منطقه بالکان و افغانستان ثبات و استقرار به وجود آورد. اروپا در شرایط کنونی نمی تواند به تنهایی از خود دفاع کند. ما به ناتو اعتماد می کنیم و باید به خاطر این پیمان مسئولیت بیشتری را برعهده گیریم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این به انتقاد از برلین به خاطر اختصاص ندادن بودجه برای ناتو پرداخته بود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟