معتادان کرمانشاه شاغل می‌شوند


معتادان کرمانشاه شاغل می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اعلام کرد که با افتتاح اردوگاه توانمندسازی معتادان بهبود یافته، بخشی از معتادان کرمانشاهی شاغل خواهند شد.

«علی شمشیری» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: ارودگاه شهدای کنگاور یک مجموعه بزرگ است که با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و موافقت وزارت کشور قرار است به اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر تبدیل شود.

وی افزود: به همین منظور اعتباراتی برای توسعه و تجهیز این مجموعه در نظر گرفته شده و پروژه احداث یک سوله جدید و نوسازی بخشی از ساختمان های این مجموعه توسط سازمان همیاری ها در حال انجام است و احتمالا تا دی ماه به اتمام می رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه ادامه داد: این اردوگاه پس از اتمام طرح توسعه و نوسازی و تجهیز قرار است به عنوان مرکزی برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب های معتادان متجاهر و توانمندسازی بهبود یافتگان آغاز به کار کند و کمک بسیاری به کاهش آسیب های اجتماعی استان خواهد کرد.

اکنون ستاد مبارزه با موادمخدر کشور و استانداری کرمانشاه در حال ساخت اردوگاهی برای توانمندسازی معتادان متجاهر در کنگاور هستند که به منظور تکمیل آن سه میلیارد تومان ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تخصیص داده است و سه میلیارد تومان دیگر نیز باید توسط استانداری تامین شود.

سرمایه گذاری در مرکز توانمندسازی معتادان کرمانشاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه مهر ماه امسال در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه افرادی از تبریز به منظور سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای معتادان بهبودیافته در کمپ توانمندسازی کنگاور اعلام آمادگی کرده اند، افزود: در صورت فعال شدن کمپ توانمندسازی کنگاور معتادان متجاهر پس از جمع آوری از سطح شهر و بهبود، مشغول به فعالیت اقتصادی می شوند تا بتوانند به جامعه باز گردند.

شمشیری با بیان اینکه مرکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته ظرفیت پذیرش و ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر را دارد، افزود: این افراد توسط مربیان فنی حرفه ای تحت آموزش قرار می گیرند و پس از کسب تخصص در همین مرکز و تا زمانی که بتوانند مستقل شوند نگهداری و مشغول به کار خواهند شد.

مرکز توانمندسازی معتادان بهبود یافته قرار است در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شود.

وجود ۶ سرپناه در استان کرمانشاه برای افراد بی خانمان

به گفته معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، اکنون با راه اندازی سه مرکز جدید، ۶ سرپناه در سطح استان وجود دارد که به این دسته از افراد خدمات ارائه می دهد.

«فرحناز محمدی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ۶ سرپناه موجود در استان، سه سرپناه آن در کرمانشاه فعالیت دارد که یکی از آن ها به زنان و ۲ سرپناه دیگر به مردان اختصاص یافته است.

وی گفت: ظرفیت ۲ سرپناه مردان به حدود ۸۰ نفر و ظرفیت سرپناه زنان نیز به حدود ۱۵ نفر برای هر شب می رسد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سرپناه ها در نیمه دوم سال از ساعت ۱۸ عصر تا هشت صبح روز بعد آماده پذیرش افراد بی خانمان است و در این مدت یک وعده شام و یک وعده صبحانه به آن ها می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه معمولا ۹۰ درصد افراد مراجعه کننده به سرپناه های استان معتاد هستند، گفت: تقریبا ۸۰ درصد مراجعه کنندگان نیز افراد تکراری هستند که شب های دیگری را نیز در این سرپناه ها حضور داشته اند.

طبق آمارهای ارائه شده هم اکنون در کشور حدود سه میلیون نفر به صورت مستقیم با موادمخدر سروکار دارند و به نوعی مصرف کننده دائمی آن به حساب می آیند و طبق آمار غیررسمی، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰ هزار معتاد وجود دارد.

طبق بررسی های انجام شده حدود ۷۰ درصد از افرادی که دوران ترک را سپری می کنند پس از خروج از کمپ ها از آن جایی که حمایت نمی شوند دوباره به سمت مواد می روند، که به طور قطع احداث چنین مراکزی می تواند گام بزرگی در راستای سالم نگه داشتن آن ها باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر