مهمترین عامل هویت جامعه اسلامی وحدت است


مهمترین عامل هویت جامعه اسلامی وحدت است

سنندج - ایرنا - مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مهمترین عامل و ویژگی هویت جامعه اسلامی، وحدت است که باعث انسجام ملی و نزول رحمت الهی و ناامیدی دشمنان می‌شود.

حجت الاسلام حسن منتظری روز چهارشنبه در همایش پیامبر (ص) منادی وحدت در سروآباد اظهار داشت: آنچه امروز جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند، وحدت و یکپارچگی است.

وی افزود: جامعه اسلامی، جامعه ای است که دوستی و محبت، عدالت و انصاف و برادری و همدلی در آن موج بزند و همه افراد آن جامعه در برابر دشمنان متحد و یکصدا باشند این گونه جوامع همیشه از رحمت الهی بهره مند هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تبریک ماه ربیع الاول و هفته وحدت یادآور شد: مهمترین سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) وحدت بود که امروز به عنوان الگوی مسلمانان در جهان مطرح است و اگر مسلمانان جهان این سیره پیامبر (ص) را تقویت کنند در برابر دشمنان پیروز خواهند شد.

وی تاکید کرد: اگر جامعه اسلامی دچار تفرقه و اختلاف شود اولین گرفتار و بدبختی آن اینکه از رحمت الهی به دور است و عذاب سخت به آن جامعه نازل شده و گرفتار ظلم و ستم دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام منتظری گفت: خداوند متعال رحمت خاصی دارد که مختص مومنان است که در آیات قرآنی به رحمت موسله و رحمت اختصاصی نیز از آن یاد می شود و کسانی که اهل نماز، روزه و ذکر باشند در ردیف مومنانی قرار دارند که این رحمت شامل حالشان می‌شود.

مهمترین عامل هویت جامعه اسلامی وحدت است

وی به اغتشاشات اخیر در کشور نیز اشاره کرد و افزود: اگر بصیرت و آگاهی رهبری و حضور مردم در صحنه نبود این اغتشاشات که نقشه شوم دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب بود به هرج و مرج و ناامنی در کشور منجر می‌شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: دشمنان برنامه ریزی دقیقی انجام داده تا از این اغتشاشات به اهداف شوم و شیطانی خود دست پیدا کنند ولی این بار نیز با بصیرت رهبری که همان رحمت مکتوب الهی است، شکست خوردند.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: همه ما باید قدر این وحدت و یکدلی را بدانیم و زمانی که این نعمت الهی را ارج نهیم، خداوند متعال رحمت و مغفرتش را از جامعه ما سلب نمی‌کند و در برابر دشمنان پیروز می‌گرداند.

در این مراسم امام جمعه سروآباد و فرماندار نیز در سخنانی کوتاه ضمن گرامیداشت ماه ربیع الاول و هفته وحدت بر برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و وحدت بخش در جامعه تاکید کردند و در ادامه حسن عمرانی شاعر نامی منطقه هورامان که سواد خواندن و نوشتن ندارد، شعری در وصف پیامبر اسلام (ص) قرائت کرد.

مهمترین عامل هویت جامعه اسلامی وحدت است

دف نوازی گروه عاشقان پیامبر (ص) و تجیل و قدردانی از روحانیون و ماموستایان منطقه از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، فرماندار و مسئولان شهرستان سروآباد برگزار شد.

این مراسم با هدف گرامیداشت ماه ربیع الاول، هفته وحدت و تجلیل و قدردانی از روحانیون و ماموستایان منطقه که وحدت و همدلی را در جامعه ترویج می‌دهند، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بنیاد علوی و فرمانداری سروآباد برگزار شد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق