خط تولید پروپاگاندای رسانه آمریکایی برای تخریب چهره ایران


خط تولید پروپاگاندای رسانه آمریکایی برای تخریب چهره ایران

مشاهده تولیدات رسانه‌ای غربی که خصوصا برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران تولید شده‌اند و در فضای رسانه بارگذاری شده‌اند موضوع جدیدی نیست، پروپاگاندای ضد ایرانی غرب همزمان با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران دائما در فضای رسانه به چشم می‌خورد و تقریبا به یک موضوع عادی برای اصحاب رسانه در ایران تبدیل شده است، اما همین عادی شدن این وضعیت و عدم...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته تارنمای شبکه تلویزیونی معلوم الحال فاکس‌نیوز یک یادداشت تولیدی منتشر کرد و دست به تولید پروپاگاندای ضدایرانی که به دور از واقعیت بود، زد.

در ابتدای این یادداشت با تیتر "چگونه ایران با پایبندی به قوانین خشن اسلامی، از مجازات‌های شدید ضدبشری استفاده ‌می‌کند" نویسنده هم قوانین اسلامی را خشن جلوه داد و هم جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از قوانین محکوم کرد.

در خصوص خشن جلوه دادن قوانین اسلامی، لازم است اختصارا توضیح دهیم که اولا قوانین اسلامی خشن نیستند بلکه برای سعادت و تضمین سلامت جامعه انسانی وضع شده‌اند و برای اثبات این مسئله که آیا این قوانین خشن هستند کارشناسانی باید این تصمیم را بگیرند که انسان و مسیر و سعادت و شقاوت وی را به خوبی بشناسند و نه جوامع غربی که انسان را به چشم یک کالبد حیوانی و میراث تکامل میمون می‌شناسند که در همین حد نیز شائنیت حیوانیت میمون را نیز رعایت نکرده‌اند و در جوامع خود ارزش مردم خود را به وسیله سنجش میزان دارایی او می‌سنجند. دوم اینکه قانون چه اسلامی باشد و چه غیراسلامی ذاتا برای بشر تلخ است چراکه محدود کننده است و بازدارنده است و تنها برای کسی مزاحمت دارد که قصد دارد حریم احترام به حقوق دیگران را بشکند و طبیعی است که افراد قانون شکن نسبت به این قوانین انتقاد داشته باشند و تنها دایره کارشناسان حقوقی است که می‌تواند برحق بودن این انتقادات را تایید و تکذیب کند.

طبیعی است که حقوق، انسانی که در غرب به چشم کالبد حیوانی دیده می‌شود با حقوق انسانی که در اسلام با دیدگاه سعادت جاویدان اخروی دیده می‌شود تفاوت زیادی دارد.

گفتنی است که غرب از طریق استعمار و ایجاد لابی فساد و فشار در کشورهای مختلف توانسته است بخش عمده‌ای از قوانین خود را در دنیا استوار کند و تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی در ایران نیز همین وضعیت وجود داشت ولی انقلاب اسلامی توانست با حمایت حداکثر مردم این انحصار غرب را بشکند و با حمایت مردم قوانین اسلامی را در این مرز و بوم بنا کرد.

این یادداشت فاکس نیوز در ادامه اشاره کرد به این که در هفته گذشته در ایران، انگشتان دست یک سارق توسط حکومت قطع شد، در پاسخ باید گفت که اگر واقعا چنین باشد این خواسته تمام مردم ایران است که انگشتان سارقان قطع بشود، ولی باتوجه به افزایش روزافزون آمار سرقت، آنچه که مردم ایران شاهد آن هستند این است که اگر سارق شناسایی شود تنها مجازات وی استرداد مال و تحمل حبس است که در بسیاری موارد شاهد آن بوده‌ایم که مردم شریف ایران نسبت به پایین بودن سطح مجازات انتقادات شدیدی داشته‌اند و خواستار این بودند که با وضع مجازات سنگین برای سارقین، قانون فضای بازدارنده در برابر اراده سرقت ایجاد کند، که تا کنون این اتفاق در کشور نیافتاده است، لذا انتقاد این رسانه معلوم‌الحال آمریکایی از مجازات غیرواقعی یک سارق، نه تنها حمایت از مردم ایران به شمار نمی‌رود، بلکه به صورت وقیحانه ضد خواسته مردم ایران و از اساس دروغین است.

مردم ایران نه تنها مخالف قوانین مجازات سارقین هستند، بلکه خواستار مبارزه حداکثری نظام جمهوری اسلامی با هر نوع از سرقت اموال به خصوص فساد مالی هستند، در بسیاری از موارد عاملین فساد مالی با سرقت اموال عمومی و بیت‌المال برای فرار از مجازات از مرزهای جمهوری اسلامی گریخته‌اند و به کشورهای غربی پناهنده شده‌اند. باتوجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان پلیس بین المللی "اینترپل" بازداشت و استرداد سارقین بیت‌المال حق طبیعی جمهوری اسلامی ایران است ولی تا کنون رژیم سلطه‌گر غرب در برابر خواسته قانونی ایران برای بازداشت این افراد و تحویل آنان به ایران مقاومت کرده است و حتی به این سارقین بیت‌المال مردم ایران حقوق شهروندی و امکانات معیشتی داده است و از آن‌ها استفاده سیاسی میکند.

یکی از بارزترین جلوه‌های حمایت کشورهای غربی از سارقین بیت المال مردم ایران، اقامت و سرمایه گذاری محمودرضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک مرکزی می‌باشد که با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی به کانادا گریخت و دولت کانادا تاکنون درخواست‌های جمهوری اسلامی ایران برای بازداشت و تحویل وی به ایران رد کرده است. فلذا اینکه جوامع غربی مدعی حقوق مردم ایران هستند ادعایی بیش نیست که در مرحله ادعا نیز دروغین است و فقط با اهداف سیاسی برای ضربه به چهره نظامی سیاسی اسلامی ایران مطرح می‌شود.

این یادداشت در ادامه نیز به مبارزه گشت ارشاد با موضوع بی حجابی و یا بدحجابی اشاره کرد و چنینی وانمود کرد که پلیس گشت ارشاد با بی رحمی و با ضرب و شتم دختران و زنان بدحجاب را تنبیه می‌کند و یا در دادگاه دستگاه قضایی ایران زنان و دختران بدحجاب را به حبس‌های طولانی مدت متحمل می‌کند، این در حالی است که آقای ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه نحوه پوشش حجاب حتی در زمان حضور در دادگاه را برای زنان و دختران آزاد اعلام کرده است و از سوی دیگر شاهد آن هستیم که نه تنها بدحجابی در ایران سرکوب نشده است، بلکه پلیس گشت و ارشاد در برخی از نقاط شهر تنها با افرادی برخورد میکند که با بی حجابی و یا بدحجابی قصد قانون شکنی دارند، در همین اندازه نیز پلیس گشت و ارشاد در اکثر موارد با رعفت و ملایمت برخورد کرده است و تنها در برخی موارد که متخلفین با اهداف از پیش تعیین شده منجر به خشونت و درگیری شده است و نسبت دادن این وضعیت به شرایط کلی حاکم در ایران دروغ و ناجوانمردانه است. نکته قابل توجهی که مردم ایران باید به آن هوشیار باشند این است که در کشورهای مختلف دنیا قوانینی وجود دارد که شاید منحصر به همان کشور و منطقه باشد و از آن به عنوان ضدارزش توسط رسانه‎های غربی یاد نمی‌شود. برای مثال در کشور تک شهری سنگاپور جویدن آدامس و حتی خرید و فروش آن جرم است و متخلفین ضمن جریمه از 6 ماه تا 3 سال به حبس محکوم می‌شوند، علت این قانون هم این است که به علت کوچکی شهر زباله آدامس بر روی زمین مزاحمت ایجاد می‌کند. هرچند ممکن است علت این محدودیت مضحک و کم ارزش است ولی غرب و شرق دنیا از این تصمیم سنگاپور حمایت می‌کنند و به آن احترام می‌گذارند. ولی در مورد قوانین اسلامی ایران در مبارزه با تجارت الکل و مصرف آن نه تنها به این قانون اسلامی ایران از طرف غرب احترامی گذاشته نمی‌شود بلکه ضمن محکوم کردن آن و تشویش افکار عمومی در ایران به دنبال ایجاد هرج و مرج در ایران اسلامی بوده اند.

در بخش دیگری از این یادداشت به این نکته اشاره شد که عدم تبعیت از دستورهای رهبر ایران در جمهوری اسلامی ایران به عنوان جرم مشهود شناخته می‌شود و مجرمین با اتهاماتی همچون خیانت به کشور و یا تروریست بودن بدون محاکمه به اشد مجازات گرفتار می‌شوند و یا در حبس‌های طولانی مدت به طرز مشکوکی کشته می‌شوند. در جواب باید گفت که ناگفته نماند سران فتنه 88 از بارزترین نمونه‌های مخالفت و عناد با سفارشات مقام معظم رهبری بودند که هیچکدام از آن‌ها با هیچ کی از مجازات‌های ادعا شده در یاداداشت فاکس نیوز مجازات نشدند، بلکه تنها به علت ایجاد تهدید در امنیت عمومی به حبس خانگی مجازات شده‌اند.

در وقاحت پروپاگاندهای تولیدی توسط رسانه‌های غربی همینقدر بس که برای توجیح دروغ‌های خودساخته با گروهک تروریستی و ضدمردمی منافقین همکاری می‌کنند. در این یادداشت ویدئو کلیپ چند دقیقه ای نیز تعبیه شده است که خبرنگار فاکس نیوز با برخی از اعضای گروهک تروریستی منافقین مصاحبه می‌کند و صحت و صغم دروغ‌های خود را از تروریست‌های منافقین سئوال میکند. گروهک ترورستی منافقین که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم پهلوی مبارزه سیاسی می‌کردند بعد از پیروزی انقلاب به صورت مسلحانه خون مردم بی‌گناه را ریختند و هم اکنون با علم به اینکه هیچ جایگاهی در دل مردم ایران ندارند وقیحانه مدعی حقوق مردم ایران هستند.

مزدوران این گروهک تروریستی که مزد بگیر دلتمردان آمریکایی هستند برای تبلیغات سیاسی برای دانلد ترامپ از اقدام این جنایتکار در راستای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کردند و این عملکر رئیس جمهور آمریکا هوشمندانه خواندند تا شبکه فاکس نیوز در ماموریت خود برای تولید تبلیغات سیاسی برای آینده انتخاباتی ترامپ به موفقیت برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس