مانور سراسری زلزله در مدارس میبد برگزار شد


مانور سراسری زلزله در مدارس میبد برگزار شد

یزد- ایرنا- بیست و یکمین مانور سراسری زلزله به صورت نمادین در آموزشگاه پسرانه امام حسین(ع) در محله بارجین میبد برگزار شد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری میبد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا گفت: این مراسم در ۱۰ مدرسه با حضور و سخنرانی مسئولان برگزار شد و طی آن با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان از کلاس خارج شده و با بازسازی صحنه زلزله، عملیات و امداد و نجات و کمک به مصدومین انجام گرفت.

فرزین خادمی همچنین به کلاس‌های آموزشی نظیر اطفاء حریق ، عملیات احیا و ... اشاره کرد که در این ارتباط با همکاری هلال امر و اورژانس با هدف آمادگی داشتن دانش آموزان در مواقع بحرانی و نهادینه کردن آموزش‌ها در آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان میبد نیز گفت: به دنبال ابلاغیه ستاد بحران کشور با انتخاب ۱۰ مدرسه در شهرستان تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز تحت آموزش یک ساعته برای امداد رسانی به مصدومین قرار گرفتند.

علیرضا فصیحی در ادامه به حفظ ارامش در موقع بحران ، دسته بندی مصدومین با هماهنگی ارگان های مرتبط به بحران ، رسیدگی به مصدومین بد حال و هجوم نیاوردن مصدومی که مشکل خاصی ندارند به سوی نیروهای امدادی و کمک کردن به آنها و... توصیه کرد تا نیروهای امدادی بتوانند اقدامات خود در نجات و خدمت رسانی درمانی به مصدومینی که در زیر آوارها مانده اند به بهترین صورت و در کمترین زمان انجام دهند.

مانور سراسری زلزله در مدارس میبد برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر میبد هم با اشاره به حضور ۲۰ نفر از نیروهای امدادی هلال احمر در این مانور گفت: نجات و رها سازی مصدومین و اقدامات اولیه درمان مانند بند آوردن خون مصدومین ، آتل بندی ، «سی ، پی ، آر» و... در حوادث اعم از تصادفات ، زلزله و...تا رساندن بیماران به مراکزدرمانی به عهده امدادگران هلال احمر است.

کمال بنا در ارتباط با عضویت در هلال احمر افزود: عضویت در هلال احمر محدود به سن و سال خاصی نیست ، همه افراد جامعه از نونهالان مهدکودک ها که با عضویت «غنچه های هلال»نام می گیرند تا افراد به سن ۸۰ سال هم می توانند با هدف خدمت رسانی و امدادرسانی درمانی به عضویت «جمعیت هلال احمر»درآیند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش نیز در جمع دانش آموزان با توصیه به آنها گفت: در مواقع بحرانی و روی دادن حوادث و بلایای طبیعی دانش آموزان باید بتوانند با توجه به آموزش‌ها در سریع ترین زمان از کلاس‌ها خارج شده و از هل دادن یگدیگر خودداری کنند.

جعفر شفاهی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید فرض کنند این مانور واقعا یک حادثه طبیعی است افزود: شما دانش آموزان می‌توانید به عنوان همیار امدادگران آموزش‌ها را به افراد خانواده خود منتقل کرده و به آنها یاد دهید در مواقع بحرانی چگونه عمل کنند.

حدود ۲۲ و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه میبد به امر تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06