آموزش پرورش گل کاغذی و تکثیر این گیاه زیبا در منزل


گل کاغذی جزو گل های زیبایی است که می توانید آن را در منزل و بیرون از منزل پرورش دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. این گل زیبا به صورت درختچه ای رشد می کند و گونه های متفاوتی دارد که در ادامه این مطلب با روش تکثیر و پرورش این گل زیبا آشنا … نوشته آموزش پرورش گل کاغذی و تکثیر این گیاه زیبا در منزل اولین بار در مجله تاپ‌ناز‌ پدیدار شد.

آموزش پرورش گل کاغذی و تکثیر این گیاه زیبا در منزل

گل کاغذی جزو گل های زیبایی است که می توانید آن را در منزل و بیرون از منزل پرورش دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. این گل زیبا به صورت درختچه ای رشد می کند و گونه های متفاوتی دارد که در ادامه این مطلب با روش تکثیر و پرورش این گل زیبا آشنا می شوید.

گل کاغذی یکی از زیباترین گیاهانی است که می توانید آن را در منزل پرورش دهید. گل کاغذی مانند گل رز رونده است و جزو گیاهانی است که قابلیت رشد سریعی دارد و می تواند خیلی سریع رشد کند و پراکنده شود. پرورش و تکثیر گل کاغذی بیشتر برای مناطقی است که آب و هوایی خشک دارند.

بیشتر افرادی که به پرورش و تکثیر گل کاغذی روی می آورند به دلیل رنگ های زیبایی است که این گل دارد. اگر این گیاه را در فضای بیرون منزل می کارید می تواند مانند یک گیاه رونده رشد کند و در فصل رشد گل های زیبایی را داشته باشد که منظره چشم نوازی را برای شما به وجود می آورد.

در بخش های قبل نحوه پرورش گل سنبل و گل مرجان را هم آموزش دادیم و در این مطلب روش پرورش گل کاغذی را می خوانید.

آموزش پرورش گل کاغذی و تکثیر این گیاه زیبا در منزل

شرایط محیطی مورد نیاز گل کاغذی

خاک

خاک برای گل کاغذی خیلی اهمیت ندارد و این گیاه قابلیت این را دارد که در هر خاکی رشد کنید ولی بهترین خاک برای رشد مطلوب این گیاه، خاک سبک با قدرت زهکشی بالا است.

نور

گل کاغذی برای گلدهی به نور زیاد نیاز دارد و نوری که 5 ساعت مستقیم به آن بتابد. اگر گل کاغذی نور مورد نیازش را دریافت نکند به صورت علفی رشد می کند و میزان گلدهی آن هم کم می شود. اگر این گل را در خانه نگه می دارید پشت پنجره جنوبی می تواند بهترین مکان برای گیاه شما باشد.

آموزش پرورش گل کاغذی و تکثیر این گیاه زیبا در منزل

آبیاری

در آبیاری بگذارید تا سطح خاک به عمق ۱ تا ۲ خشک شود سپس برای آبیاری آن اقدام کنید. این گل به دلیل اینکه دارای ریشه های بسیار ظریفی است به سرعت در اثر آبیاری فراوان پوسیده می شود به همین دلیل حد تعادل آبیاری را رعایت کنید. البته باید گفت که گل کاغذی به خشکی بسیار مقاوم است و معمولا هفته ای ۱ الی ۲ مرتبه به آبیاری نیاز دارد.

دما

گل کاغدی گیاهی گرمسیری است و نسبت به دمای پایین و سرما خیلی حساس است.

کود دهی

برای کود دادن بهترین زمان در فصل رشد این گیاه می باشد. هر 3 هفته یک بار باید کودهای کامل تغذیه شود.

آموزش پرورش گل کاغذی و تکثیر این گیاه زیبا در منزل

روش تکثیر گل کاغذی و پرورش آن در منزل و بیرون منزل

شاید پرورش گل کاغذی برای افرادی که سررشته در این کار ندارند مقداری سخت باشد، زیرا در بیشتر مواقع ریشه این گل به دلیل ظریف بودن دچار پوسیدگی می شود، به همین دلیل با استفاده از این مطلب می توانید خیلی راحت گل کاغذی را تکثیر کنید.

ساقه ای را برای پرورش و قلمه زدن انتخاب کنید که جوان، سالم و بدون افت باشد و بهتر است دارای 4 گرده باشد و حداقل ضخامت آن باید 2 سانتی متر در 15 سانتی متر باشد.شاخه های این گیاه چوبی می باشد پس بهتر است از قسمتی استفاده کنید که نرم و جوان است. بهتر است که این کار را در فصل بهار و تابستان انجام دهید.وقتی که قصد دارید قلمه را از گیاه اصلی جدا کنید بهتر است از جایی قلمه را ببرید که درست در زیر گره باشد زیرا شانس ریشه دهی قلمه بیشتر می شود، برشی که ایجاد می کنید باید به صورت مورب باشد.برای اینکه روند ریشه دهی قلمه زودتر انجام گیرد باید ته قلمه را به هورمون ریشه زایی آغشته نمایید.استفاده از هورمون ریشه زایی باعث می شود که قلمه خیلی سریع تر ریشه کند.هر گونه برگ اضاافی را از روی قلمه جدا نمایید تا قلمه تمام نیروی خود را برای ریشه دادن بگذارد.پس از آن قلمه ها را در یک بستر ماسه مرطوب با زاویه 45 درجه بکارید.برای تکثیر کردن گل کاغذی باید رطوبت کافی برای ریشه دهی قلمه فراهم شود، شما باید محیطی گلخانه ای برای قلمه فراهم کنید این کار باید با کشیدن یک پلاستیک شفاف روی قلمه فراهم شود و برای عبور پیدا کرن جریان هوا روی پلاستیک سوراخ های کوچکی ایجاد کنید.پس از آن گلدان را به مکانی با نور مناسب و غیر مستقیم قرار دهید تا به خوبی به ریشه رشد کند، به این موضوع هم باید توجه داشته باشد که در طول این مدت خاک بستر قبا از آنکه خشک شود باید آبیاری گردد.به صورت معمول اگر شرایط محیطی به منظور رشد قلمه ها مناسب باشد قلمه ها در عرض 8 تا 10 هفته ریشه می دهند.زمانی که قلمه ها صاحب برگ شوند موقعی است که باید آنها را به مکان اصلی انتقال دهید. وقتی که می خواهید قلمه را انتقال دهید باید مراقب باشید زیرا قلمه ها دارای ریشه های ظریفی هستند که ممکن است آسیب پذیر باشند.زمانی که قلمه را به بستر اصلی انتقال می دهند که حدود 3 ماه از قلمه زدن آن گذشته باشد.پس از اتمام عملیات تکثیر گل کاغذی باید قلمه ها را به گلدانی بزرگتر انتقال دهید و به مکانی پرنور تر منتقل کنید.میزان نوردهی به گل کاغذی 3 مرحله دارد. در ابتدا گلدان را به مکان پرنور ببرید و به مدت 1 هفته، سپس گلدان را در معرض آفتاب کامل قرار دهید و پس از آن گلدان را در مکانی قرار دهید که قرار است از آن نگهداری کنید پس از آن هم برای 1 ماه کامل به آبیاری منظم گیاه بپردارید تا ریشه ها درون خاک عمق بگیرند.مطلب پیشنهادی: “پرورش کاکتوس در منزل” و ایده های خاص برای پرورش و نگهداری کاکتوس در خانه

تکثیر این گل از روش های دیگر هم ممکن است ولی می توان گفت که قلمه زدن آن مطمئن ترین و بهترین روش برای تکثیر این گیه می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گل آرایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...