«جوج» زدن تهرانی‌ها قرار است راحت‌تر شود (فیلم)


«جوج» زدن تهرانی‌ها قرار است راحت‌تر شود (فیلم)

استانداری مازندران گفته که می‌خواهد با جذب 8 میلیارد دلار اعتبار، متروی تهران را به مازندران متصل کند تا سفرها راحت‌تر شود. آیا مازندران تحمل این همه سفر را دارد؟

عصر ایران؛ محسن ظهوری ـ قرار است متروی تهران به مازندران برسد تا رفت‌وآمد میان این دو استان راحت‌تر شود. این خبر را احمد حسین‌زادگان استاندار مازندارن داده و گفته این طرح بیش از ۸ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد. مطمئنا تقویت حمل‌ونقل ریلی پاک بسیار اهمیت دارد اما چرا اولویت، اتصال متروی تهران به مازندران شده؟
چون مهم‌ترین مقصد سفر تهرانی‌ها مازندران است به‌خصوص در روزهای تعطیل که جاده‌ها قفل می‌شوند. پس سرمایه‌گذار برای جذب گردشگر به مازندران راحت‌تر پیدا می‌شود. اما آیا مازندران تحمل این همه گردشگر را دارد؟


بیشتر بخوانید:
مترو تهران به مازندران وصل می‌شود

مازندران در این سال‌ها تغییرات زیادی کرده و ساخت‌وساز و ویلاسازی امان آن را بریده است. جاده‌ها دیگر توان جابه‌جایی این همه مسافر را ندارد و جاده‌های تازه‌ای هم در دست احداث هستند.
روزانه بیش از ۳۵۰۰ تن زباله در مازندران تولید می‌شود و در فصل گردشگری به بیش از ۷ هزار تن می‌رسد. در برخی نقاط این زباله‌ها کنار ساحل دپو می‌شوند که شیرابه خطرناک آن‌ها به دریا سرازیر می‌شود.
جنگل‌های مازندران هم از زباله‌ها در امان نیستند و می‌گویند شیرابه آن‌ها آب‌‌های زیرزمینی را هم آلوده کرده است.

بیشتر بدانید:
فاجعه در محمودآباد مازندران: دپوی زباله در ۲۰ متری ساحل (فیلم)
دفن غیر قانونی زباله در استان مازندران (عکس)

مازندران برای بسیاری از تهرانی‌ها شده محل تفریح؛ البته بیشتر برای آن‌هایی که ویلا و خودرو دارند.
مازندران مکانی شده که روزهای تعطیل و آخر هفته به آن‌جا می‌روند تا به اصطلاح خودشان «جوج» بزنند (جوجه کباب کنند)؛ اما مازندران جایی برای این همه ساخت‌وساز و سفر ندارد و تفکیک پسماند آن هم واجب‌‌تر از تسهیل سفر است.


بیشتر بخوانید:

اقامت مسافران نوروزی در مازندران به ۱۰ میلیون نفر رسید
ترافیک در جاده‌های مازندران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان