با عذرخواهی مدیران مشکل اشتغال استان حل نمی‌شود


با عذرخواهی مدیران مشکل اشتغال استان حل نمی‌شود

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عدم استفاده از فرصت دو طرح یارانه دستمزد و کارورزی جهت ایجاد اشتغال در استان، گفت: متاسفانه از فرصت‌هایی که برای استان جهت ایجاد اشتغال فراهم می‌شود، به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (ششم آذر) کارگروه اشتغال استان با اشاره به سهمیه بیش از دو هزار نفری کرمانشاه در طرح یارانه دستمزد و سهمیه 5500 نفری در طرح کارورزی، گفت: متاسفانه در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده و در یک بخش 27 شغل و در بخش دیگر 35 شغل ایجاد شده که اصلا قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد فقط برای هشت استان با نرخ بیکاری بالا در نظر گرفته شده بود که کرمانشاه هم جزو آنها است، یادآور شد: این همه به دلیل نرخ بیکاری بالای کرمانشاه درخواست امتیاز می‌کنیم و در نهایت از فرصت‌هایی که برای ما فراهم می‌شود به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

استاندار کرمانشاه عملکرد اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان در این زمینه با گذشته 9 ماه از سال را قابل قبول ندانست و عنوان کرد: با عذرخواهی مدیران نه برای مردم کار درست می‌شود و نه مشکل استان حل خواهد شد.

به گفته بازوند، این مسئولیت بر عهده اداره کار استان بود که سهمیه هر بخش از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... را از این فرصت‌ها مشخص و سپس آنها را پیگیری کند.

وی خواستار برخورد با فردی که در اداره کار متولی این کار بوده شد و افزود: باید فردی باانگیزه و با جدیت پای کار بیاید و دستگاه‌ها را از این فرصت ها آگاه کند.

استاندار کرمانشاه درباره اینکه شاید بخشی از مشکلات ناشی از عدم اعتماد واحدهای تولیدی به این طرح ها باشد، عنوان کرد: وظیفه ما است که برای آنها اعتمادسازی کنیم تا اگر ابهامی وجود دارد، رفع شود.

بازوند اظهار کرد: اگر نیاز باشد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکاتبه می‌کنیم که یارانه دستمزد چند ماه زودتر به حساب کارفرمایان واریز شود تا دیگر ابهامی نداشته باشند.

وی خواستار طرح این موضوع در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شد تا هم موانعی که وجود دارد برطرف شود و هم فعالان اقتصادی در جریان وجود چنین طرح‌هایی قرار بگیرند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید تا هفته دیگر شاهد رشد قابل توجهی در استفاده از سهمیه استان در دو طرح کارورزی و یارانه دستمزد باشیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به پرداخت تسهیلات به مددجویان دستگاه‌های حمایتی داشت و خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در این زمینه شد.

در این جلسه گزارشی هم درباره دو طرح کافه کارآفرینی کرمانشاه و همچنین طرح تحلیل استراتژیک تعاونی‌های مرغ گوشتی استان ارائه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا