ناآرامی‌های کشمیر 4 کشته بجا گذاشت


ناآرامی‌های کشمیر 4 کشته بجا گذاشت

دهلی نو-ایرنا- مقامات هندی روز چهارشنبه اعلام کردند که بر اثر انفجار دو بمب دستی و درگیری شبه نظامیان با نیروهای امنیتی در سه منطقه کشمیر، چهار نفر کشته و هفت نفر دیگر مجروح شدند.

شبکه خبری "ان دی تی وی" روز چهارشنبه به نقل از پلیس کشمیر اعلام کرد،بر اثر انفجار یک بمب دست ساز در منطقه انانتاگ دو نفر کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

یک مقام پلیس گفت، مجروحان این انفجار به بیمارستان های محلی منتقل شده اند.

یک مقام پلیس در شهر سرینگر گفت،عصر روز سه شنبه یک انفجار در یک بازارچه محلی در نزدیکی دانشگاه کشمیر اتفاق افتاد که بر اثر آن سه نفر مجروح شدند. مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده اند.

از سوی دیگر ارتش هند اعلام کرده است که در درگیری شبه نظامیان وابسته به گروه حزب المجاهدین با نیروهای امنیتی در بخش شادی مارگ واقع در منطقه پلواما در جنوب کشمیر، دو شبه نظامی کشته شده اند.

در ماه فوریه سال میلادی جاری، یکی از بزرگ ترین حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی هند در منطقه پلواما اتفاق افتاد.

در حمله روز پنجشنبه ۲۵ بهمن(۱۴ فوریه) به نیروهای نظامی هند در منطقه پلواما در کشمیر، یک عامل وابسته به گروه موسوم به جیش محمد خودرو خود را در کنار یک اتوبوس حامل نیروهای نظامی هند منفجر کرد.

در این حمله بیش از ۴۰ نیروی نظامی هند کشته شدند.

دولت هند پس از لغو امتیازات خاص جامو و کشمیر با مقاومت مردم کشمیر مواجه شده است. آمیت شاه وزیر کشور هند چندی پیش اعلام کرده بود که بیش از ۶۰۰ رهبر سیاسی کشمیر تحت حصر خانگی قرار گرفته اند. خدمات اینترنت نیز در این منطقه همچنان مسدود است.

نخست وزیر هند ۵ اوت(۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

پس از آنکه دولت هند امتیازات خاص کشمیر را بیش از ۳ ماه پیش لغو کرد، محدودیت های رفت و آمد در کشمیر برقرار شده و دسترسی به اینترنت در کشمیر مسدود شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...