در خواست 164 نماینده مجلس از مجمع برای حذف سود مرکب


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، گفت: 164 نفر از نمایندگان مردم در خانه ملت طی نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار موافقت با طرح حذف سود مرکب شده‌اند.


علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ارسال نامه به مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه حذف سود مرکب، گفت: تصریح کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی 250 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با اجرای حذف سود مرکب فعال می‌شوند و اگر به صورت متوسط فعال شدن هر واحد تولیدی 10 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند ظرفیت 2 نیم میلیون نفری اشتغال برای جوانان فراهم می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستاریم که با نگرش مثبت حذف سود مرکب در سیستم بانکی را بررسی و تصویب کنند زیرا مزایای این طرح از معایب آن بیشتر است، تصریح کرد: تا کنون 164 نفر از نمایندگان نامه ارسالی به مجمع تشخیص مصلحت نظام را امضا کرده‌اند، این موضوع سیاسی نیست و یک خواسته ملی است.

وی با اشاره به اینکه به دلایل مختلف نباید سود مرکب توسط سیستم بانکی دریافت شود و بدهکاران بانکی در صورت پرداخت اصل تسهیلات و سود اولیه بانک‌ها باید با آنها تسویه حساب کنند، ادامه داد: در نامه به مجمع تشخیص مصلحت نظام در خواست کرده‌ایم که با قانون ممنوعیت دریافت سود مرکب موافقت کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از اصلی ترین دلایلی که امروز با چالش‌هایی همچوم عدم اشتغال و تورم مواجه هستیم عدم توجه ویژه به فرهنگ تولید و کار است، به هر میزان در کشوری تولید بالا باشد تورم نیز کاهش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی دهه‌های اخیر به جای فراهم کردن بستر تولید و کاهش تورم حقوق کارکنان را افزایش داده‌ایم که حاصل آن کاهش ارزش پول ملی است، ادامه داد: سیستم بانکی موجود پاسخگوی نیازهای کشور نیست و موانع بسیار زیادی در مسیر آن وجود دارد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قراردادهای بانکی با بدهکاران به اجبار بوده و بانک‌ها اجازه مطالعه قراردادها را نمی‌دهند و حتی به یکی از متقاضیان دریافت تسهیلات قراردادی داده نشده است، اضافه کرد: بر اساس مباحث مطرح شده با صاحب نظران دینی صراحت دینی و شرعی وجود دارد که اخذ سود و سود مرکب مبنای شرعی ندارد.
وقف چی با تاکید بر اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم بستری را فراهم کنیم تا مردم سرمایه خود را در بخش تولید هزینه کنند زیرا به صورت تضمینی در سیستم بانکی سود 18 و 20 درصد درنظر گرفته‌ شده است و بخش تولید تضمین بازگشت سود حتی یک درصدی نیز ندارد، عنوان کرد: در شرایط موجود بهترین راه برای حمایت از تولید داخل، کاهش دغدغه تولید کنندگان است.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس