امیر دریادار حسین خانزادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بازدارندگی گسترش یافته به معنای توسعه ظرفیت ها و توانمندی های نیروی دریایی به سمت آب های آزاد در دستور کار این نیرو قرار دارد.

وی افزود: برای تحقق این حرکت پر شتاب، نیروی دریایی به مجموعه ای از تجهیزات، قابلیت ها و توانمندی ها نیاز دارد که بتواند در دریاهای آزاد به نفع امنیت دریانوردی جهانی و اقتصاد ملی تلاش داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کار ساخت تجهیزات به صورت 100 درصدی با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و با تمرکز بر بخش قابل توجهی از ظرفیت های استان هرمزگان و توانمندی های علمی و صنعتی کشور به سرعت در حال انجام است و در آینده شاهد تغییرات گسترده در حوزه تجهیزات نیروی دریایی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بهمن ماه امسال شاهد الحاق ناوشکن دنا به مجموعه ناوگان جنوب در بندرعباس خواهیم بود، دنا ناوشکنی جدید از کلاس موج و مشابه ناوشکن های جماران و سهند است که با افزایش دانش علمی نیروی دریایی، قابلیت های جدیدی به آن افزوده شده و ظرفیت های بیشتری نسبت به سایر ناوشکن های کشور دارد.

امیر خانزادی گفت: در ناوشکن دنا سیلوهای پرتاب موشک عمودی پرتاب در حال نصب است و این ناوشکن ضمن حمل بالگرد، ظرفیت مصونیت بخشی به شناورها در ابعاد زیرسطح، سطح و هوا را نیز دارد.

وی از الحاق ناو موشک‌انداز زره به ناوگان نیروی دریایی تا پایان سال خبر داد و افزود: این ناو یک شناور بسیار تندرو با قابلیت حمل و پرتاب موشک است.

فرمانده نداجا از احیای ناوشکن دماوند ‌با قابلیت های بسیار پیشرفته تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: کار احیای ناوشکن دماوند در حال اتمام است و دماوند جدید با سازه بسیار پیشرفته، سطح مقطعی بسیار کوچک، ظرفیت های رانشی جدید، سامانه های سنجنده بسیار پیشرفته، قابلیت رادار چشم عقاب، سیلوهای پرتاب موشک‌های عمود پرتاب و سنجنده‌های زیرآبی و اژدر تا پایان سال به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهد شد.

وی در پایان افزود: کار ساخت زیردریایی‌های جدید از کلاس فاتح به سرعت در حال انجام است و سال‌های آینده شاهد مجموعه‌های جدیدی از نسل جدید زیردریایی در ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خواهیم بود.