با خودروی 500 میلیونی، منتظر یارانه بنزین نباشید/ شرکتهای ایرانی 30 هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازند/ یک بانک 18 هزار کارمند را با ربات جایگزین می‌کند/ بازگشت دلار از مسیر صعودی/ سقوط سهام یک خودروساز با معرفی محصول جدید!


با خودروی 500 میلیونی، منتظر یارانه بنزین نباشید/ شرکتهای ایرانی 30 هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازند/ یک بانک 18 هزار کارمند را با ربات جایگزین می‌کند/ بازگشت دلار از مسیر صعودی/ سقوط سهام یک خودروساز با معرفی محصول جدید!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در آستانه کانال 310 هزار واحدی، آنکارا ارز دیجیتال منتشر می‌کند، وزیر صنعت: نسبت به نرخ گازوئیل حساسیت دارم، یارانه بنزین دهم هرماه پرداخت می‌شود، کاهش تعداد چک‌های برگشتی، وزیر صنعت قول توقف افزایش قیمت‌ها را داد، حباب موقت در بازار سکه، زیان انباشته “سمایه” به 48.3 برابر سرمایه آن رسید و تاسیس بانک مشترک...

با خودروی 500 میلیونی، منتظر یارانه بنزین نباشید/ شرکتهای ایرانی 30 هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازند/ یک بانک 18 هزار کارمند را با ربات جایگزین می‌کند/ بازگشت دلار از مسیر صعودی/ سقوط سهام یک خودروساز با معرفی محصول جدید!تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در آستانه کانال ۳۱۰ هزار واحدی، آنکارا ارز دیجیتال منتشر می‌کند، وزیر صنعت: نسبت به نرخ گازوئیل حساسیت دارم، یارانه بنزین دهم هرماه پرداخت می‌شود، کاهش تعداد چک‌های برگشتی، وزیر صنعت قول توقف افزایش قیمت‌ها را داد، حباب موقت در بازار سکه، زیان انباشته “سمایه” به ۴۸.۳ برابر سرمایه آن رسید و تاسیس بانک مشترک ایران و سوریه را در بر دارد.

با خودروی ۵۰۰ میلیونی، منتظر یارانه بنزین نباشید

محمد شریعتمداری گفت: ۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی به آنها پرداخت شده بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده و کسانی که دارای ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره گلایه برخی از مردم نسبت به عدم دریافت کمک معیشتی دولت، اظهار کرد: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این کمک معیشتی را پرداخت کرد. کسانی که تقاضای خود را از طریق کد دستوری مذکور ثبت کنند، در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می‌کنند و چنانچه مشمول نشوند به آنها تعلق نمی‌گیرد.

شاخص کل بورس در آستانه کانال 310 هزار واحدی

شاخص کل بورس تهران دیروز در حالی با رشد بیش از هزار واحدی در آستانه فتح کانال 310 هزار واحدی قرار گرفت که همچون روز دوشنبه شاهد اقبال فعالان به دو گروه بانکی با لیدری بانک ملت و فلزات اساسی با نماد فملی بودیم و بیشترین نقدینگی معاملات بورس تهران در نمادهای این دو گروه گردش داشت. به نقل از نبض بورس، همه نماگرهای اصلی بورس تهران با افزایش تقاضا مواجه شدند، بر این اساس، شاخص کل با افزایش 1166 واحدی معادل 0.38 درصدی در ارتفاع 309 هزار و 643 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 312 واحدی معادل 0.38 درصد رقم 82 هزار و 953 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن با رشد 904 واحدی در ارتفاع 92 هزار و 373 واحدی ایستاد، شاخص قیمت هم وزن با تقویت 604 واحدی رقم 61 هزار و 752 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص آزاد شناور با افزایش 1857 واحدی در ارتفاع 362 هزار و 89 واحدی صعود کرد، شاخص بازار اول نیز با رشد 909 واحدی معادل 0.41 درصد به کانال 222 هزار و 510 واحدی قدم گذاشت و شاخص بازار دوم با افزایش 2095 واحدی معادل 0.33 درصدی رقم 641 هزار و 119 واحدی را به نمایش گذاشت.

سقوط سهام یک خودروساز با معرفی محصول جدید!

چند روز پیش بود که خودروی وانت پیکاپ برقی سایبرتراک توسط ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت آمریکایی تسلاموتورز، معرفی و رونمایی شد و موجب شگفتی و غافلگیری خیل عظیمی از علاقمندان و مشتریان شد. تسلاموتورز به عنوان یکی از شرکت‌های نوظهور که در عرصه توسعه و تولید خودروهای الکتریکی و خودران فعالیت‌های گسترده‌ای داشته به تازگی محصول جدید خود را رونمایی کرده است. این تصاویر نشان می‌داد این خودرو بیشتر شبیه به یک محصول انتزاعی و مدل مفهومی (Concept car) بوده و بسیاری از ویژگی های آن شباهتی به خودروهای عادی و معمولی ندارد.

این خودرو با اینکه ظاهر عجیب، غیرمتعارف و پر زاویه‌ای دارد، اما به نظر می‌رسد که به قابلیت‌های منحصر بفردی مجهز شده است و در گران‌ترین و قدرتمندترین نسخه خود از یک سیستم محرک قوی با عملکرد مشابه خودروهای سوپراسپرت برخوردار شده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو، به نظر می‌رسد که قابلیت‌های منحصر بفرد این محصول قربانی طراحی ظاهری ضعیف شده و منجر به سقوط تقریبا ۷ درصدی در سهام این شرکت خودروساز نوظهور شده است؛ موضوعی که بسیاری از سرمایه گذاران کلان این شرکت را نگران کرده و با اینکه تقریبا زمان زیادی تا عرضه این خودرو در سال ۲۰۲۱ میلادی باقی مانده است و تسلا در این مدت زمان قادر خواهد بود ارزش سهام خود را بازیابی کند، ممکن است با این حال مشکلات و چالش های فراوانی را برای این خودروساز جاه طلب و بلندپرواز آمریکایی ایجاد کند.

آنکارا ارز دیجیتال منتشر می‌کند

مدیرعامل شرکت بینانس، که در زمینه مبادله ارزهای مجازی فعالیت می‌کند، اعلام کرد که ترکیه نقش کلیدی را در توسعه فناوری بلاک چین و حوزه ارزهای مجازی ایفا کرده و این مسئله می‌تواند فرصت خوبی را برای آنکارا در زمینه نقش‌آفرینی در فناوری‌های جدید مالی فراهم کند. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بینانس، می‌گوید: ترکیه در شرایط کنونی یکی از فعال‌ترین کشورها در حوزه‌های مذکور است و این کشور می‌تواند در آینده مالی جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شوند. در گزارش برنامه ریاست جمهوری ترکیه که به صورت سالانه منتشر می‌شود آمده است که دولت آنکارا می‌خواهد یک ارز دیجیتال منتشر کند. انتظار می‌رود روند آزمایش ارز مجازی ترکیه در سال 2020 آغاز شود.

وزیر صنعت: نسبت به نرخ گازوئیل حساسیت دارم

رضا رحمانی درباره‌ برنامه دولت درباره قیمت گازوئیل اظهار کرد: همان‌طور که رییس‌جمهوری گفتند دولت، دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی هیچ افزایش قیمتی درباره گازوئیل و هر کالای دیگری نخواهند داشت. وی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد این‌که آیا احتمال افزایش نرخ گازوئیل در سال آینده وجود دارد؟ گفت که باید در این باره در زمان خودش بحث کرد. البته ماهیت شرایط گازوئیل با بنزین متفاوت است. خود من حساسیتم نسبت به گازوئیل بیشتر است چون در حمل و نقل و کشاورزی و تولید تاثیرگذار است. مصرف گازوئیل بیشتر از بنزین بوده و به همین دلیل متناسب با آن درباره نرخ گازوئیل با حساسیت بیشتری تصمیم‌گیری خواهد شد.

شرکتهای ایرانی ۳۰ هزار واحد مسکونی در سوریه می‌سازند

رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجاری ایران و سوریه از تشکیل اتاق مشترک دو کشور و تبادل هیات های اقتصادی ظرف سه سال اخیر خبر داد و افزود: تمرکز بر ارتقای همکاری های اقتصادی در اولویت ما قرار گرفته و ضرورت دارد هم در بخش دولتی و هم خصوصی تلاش هایی بیشتری برای اجرایی شدن توافقات مشترک صورت بگیرد. به گفته شافعی قرار است قراردادی میان وزرای مسکن دو کشور امضا شود تا در قالب آن، ٣٠ هزار واحد مسکونی در دمشق، حومه دمشق و حلب از سوی شرکت های ایرانی در سوریه ساخته شود. وی افزود: مهمترین خواسته بخش خصوصی ایران برای نقش آفرینی و مشارکت در بازسازی سوریه، ایجاد بسترهای لازم برای حضور شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی در این کشور و اجرای پروژه های زیرساختی است

یارانه بنزین دهم هرماه پرداخت می‌شود

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه 3 پرداختی مهم در قالب حمایت معیشتی، یارانه نقدی و حقوق و دستمزد کارکنان در هر ماه دارد، گفت: مقرر شد؛ دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار (یارانه بنزین)، بیستم هر ماه یارانه (تلاش می‌شود از ماه جاری پرداخت یارانه به جای 26ام در 20ام انجام گیرد) و بیست و هشتم حقوق پرداخت شود.

یک بانک ۱۸ هزار کارمند را با ربات جایگزین می‌کند

موسسه دویچه بانک آلمان که تاکنون و در راستای اجرای طرح بازطراحی ساختار اقتصادی خود ۴ هزار نفر از کارمندان را اخراج کرده حالا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲، ۱۸ هزار کارمند دیگر را اخراج کرده و ربات‌ها را جایگزین آنها کند. مارک متیوس، مدیر بخش عملیات موسسه دویچه بانک، می‌گوید: استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه‌های تجاری بازدهی را به شدت افزایش داده است. وی می‌گوید تاکنون ۶۰۰ هزار نفر ساعت در این بانک صرفه‌جویی شده و دویچه بانک از ربات‌ها برای انجام ۵ میلیون تراکنش در موسسه و ۳.۴ میلیون بازرسی در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کرده است. متیوس گفت: به طور قطع کاهش تعداد کارمندان ادامه خواهد یافت و هیچ شکی در این مسئله نیست. برنامه ما کاهش هزینه‌ها و در عین حال بهبود شرایط و خدمات به مشتریان است. دویچه بانک به شدت در تلاش است تا بخش قابل توجهی از فعالیت‌های خود که به دور از چشم مشتریان انجام می‌شود را به وسیله ربات‌ها انجام دهد که این اقدام بخشی از برنامه دویچه بانک برای صرفه‌جویی ۶.۶ میلیارد دلاری در هزینه‌های خود طی سه سال آینده است.

کاهش تعداد چک‌های برگشتی

میزان چک‌های برگشتی در مهرماه امسال به ٦١٨ هزار فقره به ارزش ١٠٣ هـزار میلیارد ریال رسید که نسبت به شهریورماه ۹۸ از نظر تعداد ۱۰.۲ درصد و از نظر ارزش ۴.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

وزیر صنعت قول توقف افزایش قیمت‌ها را داد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قیمت برخی از کالاهای اساسی در روزهای اخیر روند افزایشی و قیمت برخی از کالاها روند کاهشی داشته است. روند افزایشی قیمت برخی از کالاهای مهم و اساسی مردم ناشی از عوامل متعددی بوده که این عوامل در حال بررسی است اما وزیر صنعت و سایر مسئولان مربوطه قول دادند که این روند افزایشی متوقف و قیمت‌ کالاها به قبل از افزایش قیمت سوخت بازگردد.

حباب موقت در بازار سکه

کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛ با تاکید بر ثبات نسبی نرخ جهانی طلا در سطح ۱۴۵۶ دلار به ازای هر اونس، اظهار داشت: روز سه شنبه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش به رقم ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید، ولی با توجه به افت نرخ ارز در ساعات پایانی به رقم ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی در بازار امروز، به نرخ ۸۷۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۸۴۵ هزار تومان رسید. با توجه به رشد نرخ ارز در ساعاتی از روز، شاهد حباب ۱۰۰ هزار تومانی بودیم ولی در پایان معاملات با افت نرخ ارز، حباب سکه نیز زا بین رفت.

بازگشت دلار از مسیر صعودی

در معاملات روز سه شنبه در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۲۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که این رقم نسبت به روز دوشنبه، ۳۰۰ تومان گران‌تر شد. همچنین در بازار آزاد، نرخ دلار به رقم ۱۲۴۰۰ تومان رسید. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، ۲۵۰ تومان افزایش داشت. یورو نیز در بازار آزاد به رقم ۱۳۷۰۰ تومان رسید. یکی از تاکتیک‌های جالبی که دیروز بازارساز ارزی برای مدیریت نوسان و کاهش قیمت دلار در بازار آزاد مورد استفاده قرار داد، بالا بردن قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی بود.

تاسیس بانک مشترک ایران و سوریه

وزیر مسکن سوریه در همایش تجاری ایران و سوریه در اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: توافق‌نامه امضا شده در این کمیته مشترک چند اقدام عملی مهم را دنبال می‌کند که یکی از آنها تاسیس شرکت‌های مشترک میان ایران و سوریه است. به گفته وی، این شرکت‌ها می‌توانند در تمامی استان‌های سوریه فعالیت کنند و حتی بدون نیاز به حضور در مناقصه کار خود را کلید بزنند. محمد عبداللطیف با اشاره به مشکلاتی که در حوزه ضمانت‌نامه‌های مالی و همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد گفت: یکی از اهداف بعدی ما تاسیس یک بانک مشترک ایرانی- سوری در سوریه است که با آغاز به کار آن می‌توان بخشی از این مشکلات را برطرف کرد.

زیان انباشته “سمایه” به 48.3 برابر سرمایه آن رسید!

نبض بورس گزارش داد: میزان دارایی ها بانک سرمایه در سال 1397 حدود 15.5 هزار میلیارد تومان و میزان بدهی های آن 34.4 هزار میلیارد تومان گزارش شده است. این نشان می دهد که بدهی های بانک سرمایه تقریباً دو برابر دارایی های آن در پایان سال 1397 بوده است. بررسی ها نشان می دهد که در سال 1396 میزان زیان انباشته این بانک 11.3 میلیارد تومان گزارش شده است و این در حالی است که میزان زیان انباشته بانک در تاریخ ترازنامه (29 اسفند ماه 1397) با رشدی 71 درصدی به مبلغ 19.3 هزار میلیارد تومان رسیده است. مقایسه زیان انباشته با سرمایه بانک بیانگر آن است که میزان زیان انباشته بیش از 48.4 برابر سرمایه بانک می باشد. جزئیات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!