بهره‌وری آب در خراسان رضوی با جدیت پیگیری می‌شود


بهره‌وری آب در خراسان رضوی با جدیت پیگیری می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی گفت: در دو سال گذشته موضوع بهره‌وری آب با جدیت دنبال شده است که می توان آن را بی‌نظیر توصیف کرد.

علیرضا صحرایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه هشتمین همایش ملی سامانه‌های سطوح آبگیر باران در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: از نتایج صرفه جویی و بهره‌وری آب می‌توان به کاهش سیل‌خیزی در مناطق مستعد استان، کاهش رسوب در مسیل‌ها و همچنین افرایش دِبی آب در منابع پایین دست اشاره کرد.
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها به صنایع با نگاه توسعه پایدار نگریسته می‌شود و اگر ما نیز نگاهمان به صنایع در بحث آمایشی متناسب با اقلیم استانی و کشوری، به گونه‌ای صحیح و منطقی باشد برای آیندگان این سرزمین مشکلی پیش نخواهد آمد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی گفت: در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به دنبال آن هستیم تا همان گونه که در ماده ۲۷ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی آمده است بتوانیم سالانه به ۱۵ درصد آب قابل استحصال استان اضافه کنیم.
در ماده۲۷ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دولت مکلف شده است به گونه ای برنامه ریزی کند که تا سال ۱۴۰۴ هجری شمسی و با استفاده بهینه از منابع مندرج در فصل تأمین آب بودجه های سنواتی، حداقل 15 درصد متوسط بلندمدت نزولات آسمانی سالانه کشور (هفت و نیم درصد از محل کنترل آب های سطحی و هفت و نیم درصد از طریق آبخیزداری و آبخوانداری) به حجم آب استحصالی کشور اضافه گردد و صددرصد ترازنامه منفی آب های زیرزمینی دشت های کشور با اولویت دشت های ممنوعه آبی جبران گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس