ارسال مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو به هیئت دولت


ارسال مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو به هیئت دولت

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون از تقدیم مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو به هیئت دولت خبر داد.

ارسال مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو به هیئت دولتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رحیم سرهنگی، مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آیین اختتامیه ششمین هفته جهانی کارآفرینی که امروز سه شنبه با حضور کارآفرینان برتر، مدیران استارتاپ‌ها و فعالان حوزه کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: ما مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو را به هیئت دولت تقدیم کردیم که در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه این مصوبه سه بخش اساسی دارد، اظهار داشت: یکی از این موارد، ایجاد شان و پایگاه اجتماعی برای کارآفرین است به این معنا که کارآفرین به عنوان یک نفری که ارزش آفرین است، شناخته شود و بند‌هایی از این مصوبه به آن اختصاص دارد.
سرهنگی افزود: چند بند دیگر این مصوبه به توسعه کسب و کار فناورانه کارآفرینان پیشرو اختصاص دارد که در این صورت طرح‌ها و تسهیلات توسعه‌ای دولت، بیشتر در اختیار کارآفرینان پیشرو قرار خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار خاطرنشان کرد: خط سبز ویژه گمرکی برای محصول‌های فناورانه نیز یکی دیگر از بخش‌های این مصوبه است.
وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم با این مصوبه از کارآفرینان پیشرو و خط شکن حمایت حداکثری کنیم به شرطی که فعالیت‌های آنها، فعالیتی نوآورانه‌ای باشد که ظرفیت اتصال به بازار منطقه‌ای و جهانی را داشته باشد و بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند و بخش سوم هم مربوط به مسئولیت اجتماعی است که در ازای این حمایت‌ها کارآفرینان پیشرو خواهند داشت.
سرهنگی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه دسته سیاست در حوزه کارآفرینی دارد، گفت: تربیت نیروی انسانی با کیفیت در حوزه کارآفرینی در سنین مختلف ۳ تا ۶ سال، ۶ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور یکی از این سیاست هاست که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام می‌شود و تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در دوره‌های یک سال و نیمه کارآفرینی و با همکاری بخش خصوصی در حال آموزش دیدن هستند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار گفت: سیاست دوم شبکه سازی بین اجزای مختلف اکوسیستم کارآفرینی است به این معنا که بین کارآفرینان با یکدیگر و کارآفرین با سرمایه گذار و دیگر اجزاء ارتباط موثر و با کیفیت ایجاد شود و از اتصال آن‌ها اکوسیستم کارآفرینی ارتقا پیدا کند.
وی افزود: این موضوع در استان‌های مختلف از طریق پاتوق‌هایی برای گفتگو بین کارآفرینان به عنوان "کافه کارآفرینی" و توسط خود آنها، شکل گرفته است و در حوزه‌های تخصصی مختلف گفتگو می‌کنند.
وی با اعلام اینکه دسته سوم از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از کارآفرینان پیشرو است، گفت: کارآفرینانی که از دیگران نوآور‌تر هستند، در کمیته‌ای تخصصی به عنوان کارآفرینان نوآور و خط شکن شناخته و حمایت ویژه خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...