وزیر خارجه آمریکا خواهان ارتباط اعراب و رژیم صهیونیستی شد


وزیر خارجه آمریکا خواهان ارتباط اعراب و رژیم صهیونیستی شد

تهران– ایرنا– وزیر امور خارجه آمریکا از کشورهای عربی خواست دست از تحریم رژیم صهیونیستی کشیده و با آنها ارتباط برقرار کنند.

«مایک پمپئو» دیروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت: زمان آن فرا رسیده که کشورهای عربی بایکوت اسرائیل را کنار گذاشته و با آن ارتباط برقرار کنند؛ اختلاف‌ها در خاورمیانه برابر با بی‌ثباتی است؛ نباید متفکران عربی که جان خود را به خطر انداخته و شجاعانه طرفدار همزیستی و صلح در منطقه‌اند با مجازات مواجه شوند؛ ما به گفت‌وگو نیاز داریم.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر خبر داده بود، جمع اندکی از «متفکران لیبرال عرب خاورمیانه» بایکوت اسرائیل را سیاستی شکست خورده و به سود این رژیم دانستند. این گروه اکنون به دنبال ارتباط با تل‌آویو است تا به زعم خود به آرمان فلسطین و کشورهای منطقه یاری رساند.
پمپئو ۲۷ آبان‌ماه اعلام کرد، دولت ترامپ «پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها» اعلام می‌کند که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر با حقوق بین‌الملل نیست.

با آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، چرخش کاملی در سیاست‌های کاخ سفید در منازعه اعراب و اسرائیل با حمایت کامل از اشغالگران صورت گرفت. تغییر محل سفارت آمریکا و شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت در کنار موضع‌گیری‌ها در مورد به رسمیت شناختن اشغالگری صهیونیست‌ها در جولان نمونه‌هایی از سیاست‌های حمایتی واشنگتن از این رژیم بوده است.
۲۰۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!