ثبت تصاویر 2 قلاده خرس قهوه‎‌ای در ارتفاعات ملکشاهی


ثبت تصاویر 2 قلاده خرس قهوه‎‌ای در ارتفاعات ملکشاهی

ایلام- ایرنا- مدیر اداره محیط زیست ملکشاهی از تصویربرداری و شناسایی 2 قلاده خرس قهوه ای در محدوده ارتفاعات شمالی کبیرکوه این شهرستان خبر داد.

جهانبخش برمغاز روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تصویربرداری از این خرس ها توسط یکی از نیروهای خوش ذوق محیط زیست به وسیله دوربین های تله ای انجام شده است.

وی افزود: تصاویر گرفته شده نشان می دهد یک ماده خرس به همراه توله اش در این منطقه زیست می کند.

یکی از محیط بانان ملکشاهی نیز از تصویربرداری هفت قلاده خرس قهوه ای طی یکسال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: بررسی تصاویر این گونه های باارزش کمک بزرگی به روند سلامت و نحوه زیست آنها می کند.

مهدی مامی افزود: این نوع خرس به هیج وجه به انسان حمله ور نمی شود مگر آنکه توسط انسان مورد اذیت و اذار قرار گیرد و لذا لازم است عشایر و کوهنوردان منطقه از نحوه برخورد با این جانور اطلاعاتی در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه وجود این گونه های باارزش جانوری کمک بزرگی به تعادل چرخه و زیست جانوری منطقه دارد، یادآور شد: با توجه شواهد عینی طی چند سال گذشته زیستگاه این جانور بزرگ جثه توسط افراد محلی مورد تعرض قرار گرفته است .

مامی تاکید کرد: ارتفاعات شهرستان ملکشاهی از جمله کبیرکوه یکی از بهترین زیستگاه های خرس قهوه ای است.

شهرستان ملکشاهی دارای زیستگاه های جانوی باارزشی همچون کبیرکوه ، بیوره ، باجک و ویژدرون است که محل زیست جانورانی همچون کل و بز، قوچ، میش، گراز و پرندگانی مانند عقاب، دلیجه و سارگپه است.

شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند