موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح «سازوکار قانونی دادن به شورایاری‌ها»


موافقت مجلس با اولویت بررسی  طرح «سازوکار قانونی دادن به شورایاری‌ها»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح استفساریه بند 7 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز(5آذر) مجلس شورای اسلامی با تقاضای ۷۰ تن از نمایندگان برای بررسی با اولویت طرح استفساریه بند ۷ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران موافقت کردند.

مصطفی کواکبیان به عنوان یکی از متقاضیان بررسی با اولویت این طرحگفت : ۵ دوره است که در تهران انتخابات شورایاری‌ها در محلات برگزار می‌شود. اما هر دفعه سازمان بازرسی کل کشور اعلام می‌کند که این انتخابات غیر قانونی است. این طرح به ۳۵۴۰ نفر اعضای شورایاری در تهران برمی‌گردد که بسیجی وار بدون هیچ حقوقی به مردم در ۳۵۴ محله تهران خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تمام کشورهای پیشرفته دموکراتیک اول شوراهای محلی شکل می‌گیرد و بعد شورای شهر ایجاد می‌شود،گفت: در قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران در بند ۷ ماده ۷۱ اشاره شده که شوراها می‌توانند انجمن‌هایی را تشکیل دهند و این انجمن‌ها شامل شورای محلی می‌شود. برای این که کار غیر قانونی انجام نشود ما این استفساریه را مطرح کرده‌ایم تا دیگر شورایاری‌ها وجهه قانونی خود را کسب کنند.

حجت السلام احمد سالک ،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با در اولویت قرار گرفتن بررسی این طرح گفت: آقای کواکبیان شما که خود از مدافعین مسئله معیشت مردم هستید بهتر می دانید که امروز اولویت مجلس باید بررسی مباحث اقتصادی باشد تا تاثیر افزایش قیمت بنزین بر کالاهای اساسی به حداقل برسد. از سوی دیگر لایحه مالیات بر ارزش افزوده که مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی تعریف می‌کنند باید در اولویت قرار گیرد./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری