افزایش بیمه فعالان قرآنی به 6994 نفر/مشارکت کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن


افزایش بیمه فعالان قرآنی به 6994 نفر/مشارکت کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن

فقهی زاده با بیان اینکه در ابتدای فعالیت حدود سه هزار 800 فعال قرآنی بیمه شده داشتیم، گفت: با اقدام های انجام شده حدود 11 ماه بعد از پذیرش مسئولیت معاونت، این تعداد به حدود 6 هزار و 994 نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «عبدالهادی فقهی زاده» امروز (1 آذر) در دیدار تعدادی از موسسات قرآنی در یاسوج با قرائت آیه ای از سوره «نوح»، گفت: این سوره، یک سوره ویژه در قرآن است و تعبیر من این است که بخش مهمی از تربیت دینی مسلمانان را بر عهده دارد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن را همه دارایی جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: بدون شک یکی از معانی ذکر در قرآن، خود قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) هستند.

وی تجلیل از پیشکسوتان قرآنی را عملی ارزشمند خواند و ادامه داد: تجلیل از این قشر در واقع تجلیل از الگوها، الگوسازی و الگودهی است.

فقهی زاده در توضیح مطلب بالا، اضافه کرد: زیرا یکی از راه های پرورش نسل نوجوان و جوان برای تربیت صحیح و اصولی، ارائه الگوهاست.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه شهادت از مقام علم بالاتر است، یادآور شد: حضور در منازل شهدای قرآنی کاری ارزشمند و پسندیده است.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از شهدای قرآنی یک موفقیت و وضعیت استثنایی بوده و هم طراز پیشکسوتان قرآنی است.

فقهی زاده در ادامه، با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد 46 نفر بیمه شده قرآنی هستند، گفت: در ابتدای فعالیتم در معاونت قرآن و عترت طبق آمار دریافتی حدود سه هزار 800 نفر بیمه فعالان قرآنی در کشور داشتیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت تلاش شد که تا پایان دوره این تعداد بیمه شده به 10 هزار نفر برسند، خاطرنشان کرد: با اقدام های انجام شده حدود 11 ماه بعد از پذیرش مسئولیت معاونت، این تعداد به حدود 6 هزار و 994 نفر رسید.

وی صادقانه با اذعان به اینکه هم اکنون این روند متوقف شده، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد نیز از آن بی بهره نیست و هزینه بالای حق بیمه، این کار فعلا متوقف شده است.

فقهی زاده یادآور شد: اعتقاد دارم یکی از وظایف نظام جمهوری اسلامی بر مبنای قرآن و قول شهیدان، کمک به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بوده ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، این روند تا حدودی کند شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سخن به میان آورد و ابراز داشت: تلاش می کنیم در برگزاری نمایشگاه جدید، استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مشارکت داشته باشد.

وی گفت: در نمایشگاه بیست و هفتم بین المللی قرآن، حدود یک میلیارد تومان بن برای فعالان قرآنی سراسر کشور در نظر گرفته و بین آنها توزیع شد.

«محمدعلی پیرسبزی» هم در این نشست، نخستین جلسه کاری خود با موضوع قرآن و با حضور موسسات قرآنی را به فال نیک گرفت و گفت: قرآن همیشه بهترین عامل آرامش دهنده دلها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هیچ تلاشی برای موسسات قرآنی دریغ نخواهم کرد.

شایان ذکر است، در این نشست که «محمدعلی پیرسبزی» مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر دفتر قرآن و عترت این اداره کل حضور داشتند، مسئولان موسسات قرآنی حاضر مشکلات و فعالیت های انجام شده حوزه کاری خود را بیان کردند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی