ارسال گزارش تحقیقات استیضاح ترامپ بعد از تعطیلات شکرگذاری


ارسال گزارش تحقیقات استیضاح ترامپ بعد از تعطیلات شکرگذاری

مسئول تحقیقات کنگره آمریکا برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور از ارسال گزارش این تحقیقات بعد از وقفه یک هفته‌ای خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه گفت گزارش کمیته تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، بعد از تعطیلات یک هفته‌ای جشن شکرگذاری به کمیته قضایی مجلس نمایندگان ارسال می‌شود.

شیف در نامه‌ای به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، توضیح داد کمیته های اطلاعات، امور خارجه و همچنین اصلاحات مجلس نمایندگان به تحقیق درباره ترامپ ادامه می‌دهند و احتمال احضار دیگر افراد و برگزاری جلسات استماع بیشتر وجود دارد.

به نوشته وبگاه «هیل» وی اما تاکید کرد بازرسان تحقیقات استیضاح ترامپ نمی‌خواهند به دولت اجازه دهند که با استفاده از حق اعتراض در دادگاه، تحقیقات را معطل کند.

مسئول کمیته تحقیقات برای استیضاح ترامپ در این نامه همچنین نوشت علی‌رغم «تلاش‌های بی‌سابقه کاخ سفید» برای ممانعت از اجرای تحقیقات، «مدارک بسیار زیادی» در جریان جلسات استماع دو هفته‌ای به دست آمده است.

با برگزاری هفت جلسه استماع و شهادت ۱۲ شاهد مرحله نخست روند رسمی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته به پایان رسید. (جزئیات بیشتر)

برخی از اعضای دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مایلند که حتی بعد از انتقال روند تحقیقات به کمیته قضایی، تحقیقات در مورد رئیس‌جمهور از جمله در ارتباط با اوکراین و دیگر موارد نگرانی، ادامه یابد.

یکی از دستیاران سران حزب دموکرات در مورد زمانبندی مرحله بعد می‌گوید: «هنوز در مورد گام‌های بعدی تصمیمی گرفته نشده است. اما این بحث‌ها ظرف چند روز آینده انجام می‌شود.»

سران حزب دموکرات انتظار دارند که تکلیف روند استیضاح در مجلس نمایندگان تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برسد، با این حال آن‌ها از تعیین زمانبندی قطعی پرهیز دارند، چراکه احتمال می‌دهند شاید برخی از نزدیکترین افراد به ترامپ از جمله «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا حاضر به همکاری با روند استیضاح شوند و برای ادای شهادت در مجلس حاضر شوند.

بر اساس قوانین آمریکا، بعد از پایان روند تحقیقات در کمیته‌های مجلس نمایندگان، طرح استیضاح به صحن اصلی رفته و به رأی گذاشته می‌شود. با توجه به اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، انتظار می‌رود که این طرح در این مجلس با رأی مثبت روبرو شده و تصویب شود. مشکل اصلی دموکرات‌ها در مرحله بعد یعنی «دادگاهی» است که باید در سنا برگزار شود. برکناری ترامپ در سنا، مستلزم رأی مثبت دو سوم اعضای این مجلس است. با این حال، اکثریت جمهوری‌خواه سنا، موافقت این مجلس با برکناری رئیس‌جمهور را به امری بعید بدل کرده است.

به نظر می‌رسد دموکرات‌ها امیدوارند با پیشبرد روند استیضاح و انتشار اسناد مربوط به زد و بند ترامپ با دولت اوکراین برای بی‌حیثیت کردن «جو بایدن» نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی، شانس ترامپ برای انتخاب دوباره را کاهش دهند. برخی دیگر نیز نوشته‌اند که دموکرات‌ها روند استیضاح را به این امید پیش می‌برند که رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها نهایتا از سمت خود کناره‌گیری کند، همانگونه که «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۷۴ رفتار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس