آغاز طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در یاسوج/با ظالم در سنگر عدالت مقابله کنید


آغاز طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در یاسوج/با ظالم در سنگر عدالت مقابله کنید

انصاری خطاب به حقوقدانان، گفت: شجاعت، شهامت، مردانگی و خداباوری و دین محوری به شما این جرأت را می دهد که از عدالت دفاع کنید و با ظالم در سنگر عدالت مقابله کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «جهانگیر انصاری» امروز (۴ آذر) در نشست افتتاح طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در یاسوج، بر لزوم بصیرت و روشنگری خواص تاکید کرد و ضمن گرامی داشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجیان کارنامه زرین هشت ساله دفاع مقدس را به نام خود ثبت کردند.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیجی کسی است که وقتی انسان کارنامه درخشانش را در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی مطالعه می کند، به آن جمله شیرینی که امام فرمود«من از خلوص شما بسیجیان غطبه می خورم» می رسد.

انصاری خاطرنشان کرد: این بسیج چه جمعیتی است که امامی که ما باور داریم نائب امام زمان (عج) بود، این چنین از آن یاد می کند؟این چه جمعیتی است که امام راحل(ره) آن را لشکر مخلص خدا خواند.

وی افزود: اخلاص، شجاعت، شهامت، دشمن شناسی، به موقع عمل کردن و به موقع دفاع کردن از مولفه هایی است که امام(ره) به یقین آنها را در جامعه بسیج دیدند، که این گونه از بسیج یاد کردند.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این چه جمعیتی است که نائب امام زمان (عج) از خدا می خواهد با آنها محشور شود؟ مگر غیر از این است که کم سن و سال ترین این قشر، دانش آموزان بودند که بیش از ۵۰۰ هزار نفر در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند؟

وی گفت: مگر غیر از این است که از این جمعیت کم سن و سال، ۳۶ هزار نفر جان خود را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند؟ مگر غیر از این است که در این دانشگاهی که امام عزیز جبهه را دانشگاه خواند، انسان های وارسته و بزرگ با سن کم اما بصیرت بالا، کسانی که وصیت نامه می نوشتند و به استقبال مرگ در راه خدا می رفتند، تربیت شد؟ چه کسی را سراغ دارید که خود به سراغ مرگ رود؟ مرگی که در راه خداست، مرگی که خداوند مزد آن را در قرآن کریم بشارت داد.

انصاری تصریح کرد:باورمان بر این است که «شهدا عند ربهم یرزقون» هستند؛ وقتی وارد چهل و یکمین سال انقلاب می شویم، با ورق زدن وصایای شهدای دفاع مقدس، مثل اینکه آنها تمامی صحنه های امروز انقلاب را حضور دارند و همه این حوادث را پیش بینی می کردند.

وی گفت: رزمندگان جامانده از قافله شهدا یاد دارند وقتی شب های عملیات از همدیگر سبقت می گرفتند و ناله های نیمه شب بسیجیان در نماز شب هایشان که وقتی خلوص آنها را می دیدند، به وجد می آمدند.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به حقوقدانان گفت: جامعه شجاع حقوقدانان بسیج! اگر شجاعت و شهامت نداشته باشید، قطعا نمی توانید عدالت را اجرا کنید؛ شجاعت، شهامت، مردانگی و خداباوری و دین محوری به شما این جرأت را می دهد که از عدالت دفاع کنید و با ظالم در سنگر عدالت مقابله کنید.

انصاری افزود: شما در یک سنگر می جنگید، یعنی سنگر دفاع از حق و مبارزه با باطل، از دونفری که به شما مراجعه می کنند باید یک نفر ناراضی بیرون رود، اگر هر کس در هر سنگری از این نظام اسلامی که خون بهای شهداست، به خوبی به وظیفه خود عمل کند، می توانیم دین شهدا را ادا کنیم.

وی گفت: اغتشاشات اخیر را همه مشاهده کردید، بسیاری از بسیجیان در کنار مردم بودند و از انقلاب صیانت کردند، دشمنی که نتوانست در سن نوجوانی و نوپایی، این انقلاب را ساقط کند، مگر می شود در سن پختگی و بالندگی یعنی ۴۰ سالگی کار به جایی ببرد؟ دشمن در چنین شرایطی از مولفه اختلاف، نا امیدی نسبت به نظام و از بی تدبیری ها در عملکرد موج سواری می کند.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در قضیه گرانی بنزین در شهرستان ها عده ای وقتی آمدند، همه بچه های حزب الهی و انقلابی هم برای پاسخ به بی احترامی و بی حرمتی به خطوط قرمز به میدان آمدند و اعلام کردند خطوط قرمز ما ولایت و نظام است، اما گروه دوم آمدند موج سواری و سوء استفاده کردند، اگر ما بتوانیم در تدابیر مدیریتی به خوبی عمل کنیم، چالش های کمتری مقابل نظام خواهیم دید.

انصاری گفت: منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را باید مد نظر قرار دهیم، مگر امام نفرمود «حفظ نظام از اوجب واجبات است و از حفظ جان انسان حتی اگر جان امام عصر باشد واجب تر است»؛ چرا که امام عصر رضایت ندارند در برابر دشمن به دلیل تعرض به نظام و چالش برای نظام عقب نشینی کنیم.

وی ادامه داد:در شورای تامین استان گفتم همین مردمی که به خیابان آمدند و بساط اغتشاش گران را مانند سیل جمع کردند می بایست هر کدام به عنوان یک سرباز، بسیجی و عضوی از نظام همان روز نخست مقابل این افراد بایستند و بپرسند از انقلاب چه می خواهید؟

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:بی بصیرتی باعث شد که عده ای خود را مقابل نظام قرار دهند، اگر بصیرت نداشته باشیم یک راننده کمپرسی جزو خواص و یک امام جمعه جزو عوام می شود.

وی گفت:خواص در طول انقلاب دچار انحراف شدند؛ بصیرت یعنی اینکه بدانیم کسی که سر امام حسین(ع) را از تن جدا کرد، از جانبازان جنگ صفین بود که تا مرز شهادت هم پیش رفت.

انصاری افزود: خواص به خصوص علما، اساتید و جامعه بزرگ ایثارگری باید روشنگری کنند، باید به جامعه بگویید که جوان ۱۱ ساله از سیلاب و کلوار (از محروم ترین روستاهای دور افتاده کهگیلویه و بویراحمد) را در راه این انقلاب دادیم؛ شاید برای برخی از مسئولان ما سخت باشد حتی با ماشین دولتی بر سر قبر این شهید بزرگوار بروند، آن زمان که راه نبود چنین جوانانی با پای پیاده از آن روستاها به جبهه می رفتند.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقتدار روز افزون ایران اسلامی در منطقه و جهان، گفت: مگر رزمندگان ما کشتی های نفتکش و ناوچه ها و تکاوران استکبار را به شکل فجیعی در خلیج فارس به اسارت در نیاوردند؟م گر مرز بین ما و دشمن از ساحل اروند به سواحل مدیترانه به پیش نرفت؟ مگر رژیم صهیونیستی در تیررس جبهه های مقاومت نیست؟

انصاری افزود: مگر فرمانده عزیز و شجاع یمن، اسرائیل را تهدید نکرد که در تیررس موشک های ما هستید؟ مگر آن شعار نیل تا فرات و هلال شیعی تبدیل به جبهه مقاومت نشد؟ چه شد که ارتش انقلابی ما متشکل از زینبیون، فاطمیون، انصارالله، حزب الله و الحوثی ها همه تحت فرماندهی سردار سلیمانی با بیش از ۸۰ کشور دنیا جنگیدند و همه را شکست دادند؟

وی گفت: آثار آن شکست را در این اغتشاشات دیدیم که سردمداران رژیم استکباری و هم پیمانان آنها اعلام کردند که از دو سال قبل برای ایران برنامه ریزی کردیم.

انصاری تصریح کرد: این ها آثار سیلی هایی است که استکبار از دست فرزندان برومند انقلاب و رزمندگان اسلام دریافت کردند.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طور یقین انقلاب این پیچ ها را با عنایت الهی و تدابیر پیامبر گونه رهبر فرزانه انقلاب پشت سر خواهد گذاشت و طبق قولی که مقام معظم رهبری به جهانیان و مستضعفان داده، این پرچم به دست صاحب اصلی آن یعنی امام عصر(عج) سپرده می شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا