نگرانی رانندگان تاکسی های اینترنتی لندن از احتمال بیکاری


نگرانی رانندگان تاکسی های اینترنتی لندن از احتمال بیکاری

تنش میان سازمان حمل و نقل لندن و شرکت مسافری اوبر، مسافران را برای افزایش کرایه‌ها و 45 هزار راننده این شرکت را از بیم بیکاری نگران کرده است

نگرانی رانندگان تاکسی های اینترنتی لندن از احتمال بیکاریبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تنش میان سازمان حمل و نقل پایتخت انگلیس و شرکت مسافری اوبر، مسافران را برای افزایش کرایه‌ها و ۴۵ هزار راننده این شرکت در لندن را از بیم بیکاری نگران کرده است.
واکنش‌ها در این باره زمانی شدت یافت که سازمان حمل و نقل شهری لندن اعلام کرد مجوز فعالیت شرکت خدمات مسافری اینترنتی اوبر تمدید نشده است. علت این تصمیم فعالیت نامناسب شرکت اوبر از لحاظ ایمنی و امنیت مسافران اعلام شده است. از جمله ایراد‌های اساسی سازمان حمل و نقل لندن شیوه گزینش رانندگان این شرکت است که گفته شده می‌تواند امنیت مسافران را به خطر اندازد.
سازمان حمل و نقل پایتخت انگلیس تاکید کرد این شرکت سه هفته مهلت دارد با ارائه مدارک درخواست تجدید نظر کند.
فعالیت اوبر دو سال پیش نامناسب تشخیص داده و درخواست رفع نواقص صادر شد، اما پس از دو دوره تمدید یک ساله گفته شده همچنان برخی از مشکلات باقیست.
مقامات اوبر گفته اند یک باره اوبر از خیابان‌های لندن حذف نمی‌شود، زیرا فرایند رسیدگی به پرونده طولانی خواهد بود، برخی از منتقدان نیز گفته اند دولت با هدف دریافت مالیات بیشتر اوبر را زیر فشار قرار داده است و شماری از کارشناسان معتقدند مجوز اوبر باردیگر به طور موقت تمدید خواهد شد. پرونده اوبر در دادگاه است تا درباره ادامه کارش در لندن تصمیم گیری شود.
در حالی که شهردار لندن بر اشکلات وارده بر اوبر تاکید دارد مسئولان اوبر این تصمیم را اشتباه دانستد و با اشاره به تغییرات انجام شده گفتند به این حکم اعتراض می‌کنند و مدارک خود را در این باره به دادگاه ارائه خواهند داد.
مسئولان اوبر اعلام کردند نیویورک، لس انجلس، سان فرانسیسکو، سائو پولو و لندن از جمله شهر‌هایی اند که بیشترین خدمات این شرکت به مسافران این تاکسی اینترنتی ارائه می‌شود، اما تاکید کرده اند که توقف فعالیت آنان در لندن آسیب فراوانی به آنان وارد می‌کند.
در لندن ۱۲۶ هزار تاکسی ویژه این شهر موسوم به بلک کب و تاکسی‌های تلفنی در قالب آژانس‌های مسافری و اینترنتی وجود دارد.
توقف فعالیت اوبر بیش از همه رقبای آنان را خوشحال می‌کند که بار‌ها به فعالیت اوبر که با هزینه کمتری مسافران را جابجا می‌کنند اعتراض کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس