مدرسه اوه سینا مدال طلای مسابقات رباتیک مدارس بین المللی ایران را کسب کرد


مدرسه  اوه سینا  مدال طلای مسابقات رباتیک مدارس بین المللی ایران را کسب کرد

کیش - ایرنا - اولین دوره مسابقات جهانی رباتیک دانش آموزان خارجی مقیم ایران که طی سه روز گذشته در پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف جریان داشت، امروز دوشنبه با معرفی گروه های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در این رقابتها که با حضور ۵۱ دانش آموز از ۵ مدرسه بین المللی کشور و ۱۴ ملیت به میزبانی پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، تیم مدرسه بین المللی اوه سینا به مدال طلا دست یافت، تیمهای مدرسه بین المللی ساویر و مدرسه پاکستان بترتیب با کسب مدالهای نقره و برنز به مقامهای دوم و سوم رسیدند.

آیین پایانی این مسابقات با حضور مدیرعامل و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد، رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از استادان در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد و تمامی گروههای شرکت کننده در اولین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزان خارجی مقیم جمهوری اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در کیش در آیین اختتامیه این مسابقات درگفتگو با ایرنا، هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی دانش آموزان خارجی مقیم ایران با پیشرفت های حوزه فناوری جمهوری اسلامی، تقویت همکاریهای بین المللی، آشنایی با جاذبه های کیش، معرفی ظرفیتها و توانمندی های علمی و آموزشی دانشگاههای کیش بویژه دانشگاه صنعتی شریف ذکر کرد و افزود:زمینه های مناسبی برای جذب دانش آموزن مشغول به تحصیل درمدارس بین المللی داخل کشور وجود دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری اولین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی کیش اضافه کرد: باتوجه به اینکه تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می گیرد و زیر ساختهای لازم برای تحصیل متقاضیان فراهم است، علاوه بر این در پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف امکان ارائه بورس تحصیلی به دانش آموزان ممتاز و فارغ التحصیل از مدارس بین الملل وجود دارد.

علی سلک غفاری افزود: این مسابقات که اولین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزان مقیم جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، طی سه روز برگزار شد و تیمهای منتخب از ۵ مدرسه بین المللی به همراه مربیان در دو روز اول با قطعات موجود و مکانیزم مشخص شده آمورشی آشنا شدند و امروز دوشنبه مسابقات نهایی و اصلی برگزار شد.

در آیین اختتامیه این رویداد علمی، همچنین از تمامی گروههای شرکت کننده در این رویداد علمی از جمله گروه توانخواهان( ناشنوا و کم شنوا) مدرسه بین المللی نیمروز که برای نخستین بار به همت دانشگاه صنعتی شریف در اینگونه مسابقات شرکت کرده بودند، تجلیل شد. این مشارکت که امروز همزمان با سالروز در گذشت باغچه بان معلم و پدر ناشنوایان ایران صورت گرفت، حال و هوایی خاص به مراسم اختتامیه مسابقات داد.

میرزا جبار عسکرزاده باغچه بان که سکوت ناشنوایان را برای همیشه شکست،در روز چهارم آذر ماه سال ۱۳۴۵ چشم از جهان فروبست.

در مراسم پایانی این مسابقات غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد طی سخنانی ضمن ارزشمند توصیف کردن اولین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزان خارجی مقیم کشور، آمادگی این سازمان را برای تاسیس و راه اندازی دبیرخانه این رویداد علمی و بین المللی اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی