عده معدودی تظاهرات را از چارچوب مسالمت آمیز خارج می‌کنند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از العربیه،فرمانده عملیات بغداد تأکید کرد عده معدودی در عراق تظاهرات...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العربیه، فرمانده عملیات بغداد تأکید کرد عده معدودی در عراق تظاهرات مردم را از چارچوب مسالمت آمیز خارج و بعضی عناصر از اوضاع امنیتی برای فتنه انگیزی استفاده می‌کنند.

سرلشکر قیس المحمداوی گفت: نیرو‌های ما از گلوله‌های جنگی علیه تظاهرکنندگان استفاده نمی‌کنند و فقط برای دفاع از خود اقدام به شلیک گلوله می‌کنند.
المحمداوی بستن پل‌ها با توسل به زور را رد کرد و آن را تهدیدی برای امنیت شهروندان عراقی دانست و افزود: گروهی ناشناس از جوانان که ۲۱ تا ۲۲ سال سن دارند، تلاش می‌کنند بین معترضان و نیرو‌های امنیتی درگیری ایجاد کنند. این قبیل افراد که ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر هستند، از چارچوب اعتراض مسالمت آمیز خارج می‌شوند. این قبیل افراد، بیش از هر طرف دیگری به تظاهرکنندگان ضربه می‌زنند.
وی خاطر نشان کرد: ما مساحت بیشتری را در بغداد برای برگزاری تظاهرات در نظر گرفتیم، اما باز هم شاهد حرکت عده‌ای به طرف ایست‌های بازرسی نیرو‌های امنیتی بودیم. تظاهرکنندگانی که روز گذشته به نیرو‌های امنیتی حمله کردند، بازداشت شدند. تظاهرکنندگان فرزندان ما هستند و ما علیه آن‌ها به زور متوسل نمی‌شویم. بعضی عناصر از اوضاع امنیتی برای فتنه انگیزی استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری