اعلام آمادگی روسیه برای تسهیل گفت‌وگو میان کردها و دمشق


اعلام آمادگی روسیه برای تسهیل گفت‌وگو میان کردها و دمشق

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو به دنبال تسهیل گفت‌وگو و مذاکره میان شبه نظامیان کُرد و دولت دمشق است.

به گزارش مشرق، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که مسکو زمینه‌های مذاکره و گفت‌وگو بین دولت سوریه و کُردهای این کشور را تسهیل خواهد کرد و همچنین با همه طرف‌ها درگیر در بحران سوریه تماس‌های خود را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۱۷ کشته در درگیری نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد سوریه

به نوشته پایگاه «اسپوتنیک»، بوگدانوف در پاسخ به سوالی در همین زمینه به خبرنگاران گفت: «البته. ما با همه طرف‌ها در راستای حل مسالمت آمیز بحران بر اساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه در تماس هستیم.»

اوایل ماه نوامبر نیز «سرگئی ورشینین» یکی دیگر از معاونان وزارت خارجه روسیه گفته بود که مسکو آماده کمک به مذاکرات کردها و دمشق و پیوستن نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) به ارتش ملی سوریه است.

از روز نهم اکتبر (۱۷ مهر) ارتش ترکیه به منظور آنچه عقب راندن شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی خود خوانده عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرده است.

به دنبال حمله ارتش ترکیه، شبه نظامیان کرد سوری با وساطت مسکو با حضور ارتش سوریه در بخش‌هایی از مناطق تحت کنترل این گروه در شمال سوریه موافقت کردند.

روسیه همچنین در عقب‌نشینی شبه نظامیان کرد از مناطق مورد نظر ترکیه نقش پررنگی ایفا کرده است. این موضوع از موارد مورد توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سوچی و در راستای توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه بود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟