سامانه نیما امروز متصل می‌شود


سامانه نیما امروز متصل می‌شود

سامانه نیما که با ارایه آمار شفاف و روزانه معاملات ارزهای صادراتی، نقش مهمی در مدیریت بازار ارز داشته از 28 آبان تاکنون بروزرسانی نشده است؛ پیگیری‌های ایرنا حاکی از این است که این سامانه امروز متصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سامانه نیما که با ارایه آمار شفاف و روزانه معاملات ارزهای صادراتی، نقش مهمی در مدیریت بازار ارز داشته از ۲۸ آبان تاکنون بروزرسانی نشده است؛ پیگیری‌های ایرنا حاکی از این است که این سامانه امروز متصل خواهد شد.

سامانه نیما از سال گذشته پس از تعدیل سیاست‌های ارزی دولت به عنوان مرجع تعیین نرخ خرید و فروش حواله‌های ارزی تعیین شد و صادرکنندگان و واردکنندگان باید معاملات ارزی خود را در بستر این سامانه به ثبت برسانند.

سامانه نیما به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای مدیریت بازار ارز به شمار می‌رود که در ماه‌های اخیر توانسته با جذب ارز ناشی از صادرات و اختصاص آن به واردکنندگان برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور، نقشی مهم در ثبات ارزی ماه‌های اخیر ایفا کند.

با وجود نقش مهمی که این سامانه در شفافیت معاملات ارزی و ثبات بازار ارزی کشور داشته، اطلاعات این سامانه تا ۲۸ آبان (سه شنبه هفته گذشته) بروزرسانی شده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟