تحقق کامل اهداف این معاهده در گرو تعهد کشورهاست


تحقق کامل اهداف این معاهده در گرو تعهد کشورهاست

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، در سی و پنجمین نشست کمیسیون مقدماتی معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده دائم کشورمان ضمن تکرار مجدد موضع اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی در ضرورت حذف کامل تمامی انواع سلاح های هسته ای، بر حمایت از اهداف این معاهده تاکید کرد. غریب آبادی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد اهداف این معاهده به طور کامل محقق گردد، تعهد مداوم تمامی امضا کنندگان به ویژه دولت های دارای سلاح هسته ای به خلع سلاح هسته ای بسیار ضروری خواهد بود، افزود: در همین راستا، معتقدیم دولت های دارنده سلاح هسته ای، مسئولیت ویژه ای در جهت لازم الاجراء شدن معاهده دارند و قویا از این گروه از دولت ها می خواهیم تا به طور کامل، به روح و متن این معاهده پایبند باشند.

سفیر کشورمان در ادامه، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت تعادل در اختصاص بودجه و منابع انسانی برای تمامی بخش های مختلف رژیم های راستی آزمایی و نیز بهبود ظرفیت سازی در دولت های امضاء کننده، به ویژه کشورهای در حال توسعه، به موضوع آموزش و ظرفیت سازی پرداخت و با تقدیر از اقدامات آموزشی و ظرفیت سازی انجام شده توسط دبیرخانه سازمان، پیشنهاد کرد تا محتوای دوره های آموزشی برگزار شده از طریق اینترنت نیز در دسترس قرار گردد تا کارشناسان بیشتری از دولت های امضا کننده بتوانند از این آموزش ها بهره بگیرند.

لازم به ذکر است پنجاه و سومین نشست کمیسیون مقدماتی سازمان معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای از 25 تا 27 نوامبر با حضور نمایندگان کشورهای امضاء کننده این معاهده در وین در حال برگزاری است.

310311

کد خبر 1324514

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان