جدال خیر و شر زندگی مولوی در کنسرت نمایش «من و ما»


جدال خیر و شر زندگی مولوی در کنسرت نمایش «من و ما»

کنسرت نمایش گروه رادها با همراهی گروه نمایش جرس در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کنسرت نمایش «من و ما» یکشنبه ۳ آذر در تالار وحدت برگزار شد. کنسرتی که ارکسترش را ساز‌های کوبه‌ای تشکیل می‌دادند. مکمل ساز‌های کوبه‌ای و صدای مرتضی یگانه راد که گروه راد‌ها را تشکیل می‌دادند، گروه نمایش جرس بود. اجرا از آفرینش و خلقت انسان آغاز و به بازگشت آدمی به سوی خدا ختم می‌شد. ««آفرینش»، «یارتویی (پیدایش)»، «حیات (هیچ مگو)» و «خویشتن من و ما» تشکیل دهنده بخش نخست اجرای گروه راد بودند. البته تمامی قطعات به شکل کنسرت نمایش نبود؛ آثاری مانند «سرنوشت»، «ضربی»، «جدال»، «سواران،برداشتی از قطعه سواران دشت امید ساخته حسین علیزاده»، بدون اجرای نمایش و بی کلام اجرا شدند.

جدال خیر و شر زندگی مولوی در کنسرت نمایش «من و ما»

بخش دوم اجرا وارد بخش جدی و مهم زندگی انسان و مولوی می‌شد. زمانی که مفاهیمی مانند عبادت و بندگی و مرگ معنا پیدا می‌کند. آغازگر بخش دوم کنسرت رادها، قطعه «سواران» بود. در ادامه «شراب شوق (حیرانی)، «خروش»، «سروخرامان»، «جرس» و «ای عاشقان (عروج)» زندگی پرتلاطم مولوی را روایت کردند. البته کنسرت گروه راد‌ها به بیان ۱۳ روایت از زندگی مولوی ختم نشد؛ پایان بخش کنسرت، اثر «فردوس» با شعری از فردوسی بود که مجید یگانه راد سرپرست گروه آن را به تمامی ایرانیان تقدیم کرد.

جدال خیر و شر زندگی مولوی در کنسرت نمایش «من و ما»

اعضای ارکستر را حدود ۴۰ نوازنده تشکیل می‌دادند که بخش قابل توجهی از آن‌ها کودک و نوجوان بودند. استاد این نوازندگان مجید و مرتضی یگانه راد، سرپرستان گروه رادها بودند.

چگونگی کار نوازندگان از نکات قابل توجه کنسرت رادها و بکارگیری از ظرفیت‌های متعدد ساز‌های کوبه‌ای بود. تک نوازی، دو نوازی، چند نوازی ساز‌ها دربخش‌های متعددی اجرا می‌شد. در بخشی از قسمت‌ها، قطعات بی کلام، ساز‌ها نه کنار هم بلکه جدا از یکدیگر در پاسخ به هم نواخته می‌شدند و به نوعی دیالوگ میان ساز‌ها برقرار می‌شد. بیش از هر چیزی در این اجرا، فضای خانقاه‌ها حاکم بود. گروه نمایش هم ترکیبی از سیاهی و سفیدی روح انسان در جدال با یکدیگر بودند، جدالی که تا پایان زندگی انسان ادامه دارد.

جدال خیر و شر زندگی مولوی در کنسرت نمایش «من و ما»

کنسرت نمایش «من و ما»، ۳ آذرماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت. قرار بود این اجرا، ۴ آذر نیز برگزار شود، اما به دلیل قطعی اینترنت و توقف بلیت فروشی اجرای دوم، کنسرت ۴ آذر این گروه کنسل شد. استقبال خوب و پرشور دوستداران موسیقی از این اجرا،قابل توجه بود.

جدال خیر و شر زندگی مولوی در کنسرت نمایش «من و ما»

انتهای پیام/

کنسرت نمایش گروه رادها در تالار وحدت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!