تشکیل زیست‌بوم تلفن همراه در وزارت ارتباطات


تشکیل زیست‌بوم تلفن همراه در وزارت ارتباطات

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف پروژه‌های پیشران در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تشکیل زیست‌بوم تلفن همراه با نگاه حمایت از تولید داخل اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشمی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد ملی نخبگان، سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در راستای اجرای طرح احمدی روشن صورت گرفت، به بیان اهداف و ماموریت‌های معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: در این معاونت طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان "کریدور فاوا" تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح تعدادی پروژه‌های پیشران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های پیشران تعریف شده در این طرح می‌توان به طرح کمک به تشکیل زیست بوم تلفن همراه با نگاه حمایت از تولید داخل اشاره کرد.

هاشمی در این باره توضیح داد: زمانی که صحبت از تلفن همراه می‌شود. مولفه‌های متعددی در این زیست بوم نقش ایفا می‌کنند که این مولفه‌ها از تولید سخت‌افزار تا تشکیل استارتاپ‌ها و پیاده‌سازی نرم‌افزارها برای ارائه خدمات و سرویس‌ها می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، بیگ دیتای شکل‌گیری اینترنت اشیاء و منطبق بر نیاز و نسل پنجم اینترنت را از دیگر پروژه‌های پیشران طرح اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه نام برد و یادآور شد: ایجاد ارتباط میان نهادهای مختلف از جمله ضرورت‌های مورد نیاز امروز کشور ما است. چرا که در این ارتباطات علاوه بر شناسایی نخبگان از هسته‌های نخبگانی در رفع معضلات کشور بهره گرفته می‌شود.

هاشمی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد:‌ در معاونت فناوری وزارت ارتباطات آمادگی داریم که با تمام توان از توانمندی‌های نخبگان در راستای حل مسئله کمک بگیریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا