فیسبوک اپلیکیشن تشخیص چهره را روی کارمندان خود آزمایش می‌کند


فیسبوک اپلیکیشن تشخیص چهره را روی کارمندان خود آزمایش می‌کند

فیسبوک در حال آزمایش اپلیکیشن تشخیص چهره روی کارمندانش است. این اپلیکیشن در سه تا پنج ثانیه می‌تواند فرد مقابل دوربین را شناسایی کند.

براساس آخرین گزارش‌ها، فیسبوک مشغول آزمایش اپلیکیشنی روی کارمندانش است که می‌تواند به‌راحتی و با قراردادن دوربین درمقابل چهره‌ی افراد، آن‌ها را شناسایی کند. اپلیکیشن‌ مذکور برمبنای پایگاه داده‌های تشخیص چهره‌ی فیسبوک کار می‌کند. وقتی دوربین مقابل چهره‌ی یکی از کارمندان یا دوستان کارمندان قرار می‌گیرد، می‌تواند در سه تا پنج ثانیه، چهره‌ی وی را شناسایی کند.

فیسبوک اپلیکیشن تشخیص چهره را روی کارمندان خود آزمایش می‌کند

در سال‌های اخیر، فناوری تشخیص چهره با انتقاد فراوانی مواجه شده است. حتی پیش‌تر گفته شده بود فناوری ذکرشده تهاجمی‌ترین فناوری پلیس تا به امروز است و اواسط مرداد، برنی سندرز ممنوعیت استفاده از فناوری تشخیص چهره به‌وسیله‌ی پلیس آمریکا را خواستار شد. حال تصور کنید اپلیکیشنی بتواند با استفاده از دوربینی که روی هر گوشی هوشمندی وجود دارد و عکس پروفایل کاربران در فیسبوک، به‌راحتی از این فناوری در تشخیص هویت استفاده کند.

در‌حال‌حاضر، سیستم تشخیص چهره‌ی فیسبوک فقط برای شناسایی کارمندان این شرکت استفاده شده است؛ اما احتمالا نسخه‌ی دوم اپلیکیشن به کاربران شبکه‌های اجتماعی این امکان را می‌دهد تا بتوانند هرکسی را شناسایی کنند که داده‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. سخن‌گوی فیسبوک در توضیح این موضوع اعلام کرد:

تیم‌های تخصصی فیسبوک برای بررسی و آزمایش فناوری‌های جدید، ابتدا آن را در داخل شرکت بررسی می‌کنند. در‌حال‌حاضر، تنها کارمندان فیسبوک و دوستان آن‌ها که قابلیت تشخیص چهره برایشان فعال شده، می‌توانند از اپلیکیشن تشخیص چهره استفاده کنند.

ناگفته نماند اخیرا فیسبوک محدودیت‌هایی برای تشخیص چهره در نظر گرفته است. این شرکت اعلام کرده است:

باتوجه‌به اینکه اطلاعات کاربران را دراختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار نداده‌ایم، فناوری تشخیص چهره‌ی فیسبوک هنوز نمی‌تواند برای سایر شرکت‌ها کاربردی باشد و فقط برای فیسبوک دردسترس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان