مسابقات بین المللی قرآنی شاهراهی برای دیپلماسی قرآنی کشور است


 مسابقات بین المللی قرآنی شاهراهی برای دیپلماسی قرآنی کشور است

صالحی با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم یکی از نقاط اتصال با جهان اسلام است، گفت: از این طریق می توانیم این جاده را به یک شاهراه ارتباطی وسیع در جهت دیپلماسی قرآنی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ خبرگزاری شبستان، «سیدعباس صالحی» امروز یک‌شنبه(3آذرماه) در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی با بیان این مطلب افزود: مسابقات بین المللی قرآنی با توجه به سابقه خود یک نشانه و نماد برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و این سوال که در دهه پنجم جمهوری اسلامی ایران چگونه می توان این نماد را قوی تر از گذشته کرد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به این پرسش باید از دوره های گذشته و جدید مسابقات قرآنی ارزیابی روشنی داشته باشیم و به چشم اندازی که در دهه های آینده می تواند داشته باشد توجه کرد.

صالحی در عین حال تصریح کرد: باید برنامه روشن تری برای جهش در مسابقات بین المللی قرآن کریم در دوره های آینده هم داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های ستاد اربعین، گفت: باید از فرصت اربعین به عنوان یک فرصت اجتماعی و خط ارتباط با جهان اسلام بهره کافی ببریم.

صالحی افزود: در اربعین باید رنگ و صبغه فعالیت های قرآنی افزایش یابد زیرا هر چه به قرآن نزدیک تر باشیم آثار و برکات بیشتری را شاهد می شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید به تقویت منابع مردمی در حوزه های قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم و آن را جدی تر بگیریم.

وی به نقش فضای مجازی در ارتقای فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون می توان کمیته فضای مجازی نیز راه اندازی کرد و این فضا را جدی تر گرفت.

در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت با اشاره به دستور جلسات این نشست گفت: ارائه گزارش فعالیت‌های ستاد اربعین یکی از دستورات این جلسه است و براساس این گزارش امسال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران ایرانی به پیاده‌روی اربعین رفته اند.

وی افزود: ستاد مرکزی اربعین متشکل از ۱۴ کمیته تخصصی است و جلسات متعددی با شهرداری و موسسات مختلف داشته و در زمینه طرح های این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

در ادامه این نشست محمدی گزارشی از روند فعالیت های ستاد مرکزی اربعین ارائه داد.

وی پویش مردمی ختم قرآن کریم، حضور گروه رسانه ای و پوشش خبری محافل انس با قرآن و پخش از شبکه قرآن، برنامه های مشترک با سایر کشورها برای اولین بار، رونمایی از آلبوم صوتی عاشورایی طنین عاشقی و ... را از جمله این فعالیت ها برشمرد.

در این نشست حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم گزارشی از روند برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم ارائه کرد.

در این نشست برخی از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و بر راهبری قرآنی در دنیا، انسجام و تمرکز در فعالیت ها و تمرکز بر فعالیت های جدید تر در ستاد مرکزی اربعین، استفاده از ظرفیت های موجود در فعالیت های قرآنی ، افزایش و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در برگزاری مسابقات قرآنی، هم افزایی در فعالیت ها و ... تاکید کردند.

در پایان این نشست از خانواده آقای بختیاری به پاس تلاش در جهت تربیت و آموزش سه فرزند این خانواده از سوی مادر شان خانم عرفانیان برای حفظ کامل قرآن کریم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی