رئیس سازمان بسیج: رویکرد ما اقتصاد مقاومتی است/ بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی کارنامه درخشانی دارد


رئیس سازمان بسیج: رویکرد ما اقتصاد مقاومتی است/ بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی کارنامه درخشانی دارد

سردار سلیمانی در گفت‌وگوی ویژه خبری کارنامه چهل ساله بسیج از اجرای طرح ملی واکسیناسیون تا مقابله با تهدیدات را تشریح کرد.

رئیس سازمان بسیج: رویکرد ما اقتصاد مقاومتی است/ بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی کارنامه درخشانی داردبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امشب ۳ آذرماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی کارنامه چهل ساله بسیج از اجرای طرح ملی واکسیناسیون تا مقابله با تهدیدات پرداخت.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دو روش برای زندگی وجود دارد که روش اول به صورت اجتماعی و روش دوم به صورت انفرادی است گفت: نیاز‌های انسان از ابتدای خلقت او را به سمت زندگی اجتماعی سوق داده است، بسیج یک سازمان نیست بلکه یک تفکر است بسیج در مسیر انقلاب اسلامی متولد و با فرمان تاریخی امام رحمة الله علیه در سال ۵۸ اجرایی شد لذا ملت ایران الگوی جدیدی از حل مسائل خود را در این چارچوب دنبال کردند.

او با اشاره به اینکه بسیج در طول ۴۰ سال گذشته کارنامه درخشانی از خود پشت سر گذاشته است افزود: زمانی که از سوی صدام مورد تجاوز قرار گرفتیم بخش‌های مهمی از ۵ استان کشور اشغال شد لذا با فرمان امام مردم در صحنه حاضر شدند به طوری که با بسیج مردمی صحنه دفاع متحول و تفکر علوی و عاشورایی وارد مرحله دفاع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران چالش‌های بزرگ را به فرصت تبدیل کرده است ادامه داد: ملت ایران در آن دوران بامشکل فلج اطفال روبرو شد، اما توانستیم در طول چند دهه فلج اطفال را ریشه کن کنیم لذا بسیج سازندگی به میدان آمد به طوری که گروه‌های جهادی برای حل مشکلات مردم در نقاط مختلف کشور وارد عمل شدند بنابراین بسیج دارای کارنامه موفقی است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در شرایط پیش رو نیاز‌ها متفاوت است اظهار کرد: روند علمی کشور مطابق آمار‌هایی که از سوی موسسات داخلی و موسسات معتبر خارجی ارائه شده نشان می‌دهد که رشد علمی کشور چندین برابر بیشتر از رشد متوسط جهان است.

او با اشاره به روند خدمت‌رسانی در نقاط محروم از سوی بسیج گفت: بسیج دارای رویکرد اقتصاد مقاومتی است لذا اگر روند‌ها را مورد مطالعه قرار دهیم متوجه می‌شویم که روند گروه‌های جهادی رو به رشد است بنابراین به نظر می‌رسد در هدف گذاری درست عمل کرده‌ایم و مسیر را درست طی کرده ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه مطالبات مردم در عرصه فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی بیشتر از آن چیزی است که امروز مشاهده می‌شود خاطرنشان کرد: جامعه امروزی ما جامعه‌ای انقلابی است به طوری که شاخص‌هایی از جمله عدالت، ساده‌زیستی توزیع درست و منطقی عدالت و ثروت مدنظر است، بسیج پرچمدار مطالبات و شاخص‌ها است به طوری که بسیج دارای تفکر انقلابی است

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه کشور ما دارای موقعیت راهبردی و استراتژیک است گفت: در مرحله جدید تمرکز ما بر روی فعال کردن پایگاه‌های مقاومت با محوریت مساجد است، اما متاسفانه بر اثر برخی از غفلت‌ها ممکن است برخی از پایگاه‌ها به صورت نیمه فعال در آمده باشد لذا باید این امور اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه باید با هماهنگی ائمه جماعات و روحانیان مساجد همه پایگاه‌های مقاومت را در همه مساجد پشتیبانی کنیم تصریح کرد: باید به نوجوانان و جوانان توجه ویژه شود و بستر را برای نوآوری آن‌ها فراهم کنیم لذا بسیج دارای تشکیلات مردمی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی کارنامه درخشانی دارد عنوان کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف وارد زندگی شده است بسیج چندین هزار هکتار بیابان زدایی کرده است لذا در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال بسیج یک فرهنگ را در کشور ایجاد کرد.

او با اشاره به اینکه در طول سال گذشته و شش ماهه سال جاری بسیج در بحث بنگاه‌های زود بازده اقداماتی را انجام داده است گفت: در بحث بنگاه‌های زودبازده ۳۸ هزار بنگاه تولیدی در سطح کشور دایر شده است، ۱۲ هزار صندوق قرض الحسنه مردمی تاسیس شده و تا پایان سال نیز این رقم به ۲۰ هزار می‌رسد.

وی با بیان اینکه هیچ نسبتی بین اکانت فیک و بسیج سایبری وجود ندارد، تصریح کرد: امروز فضای مجازی یک موضوع بسیار گسترده‌ای است. اقشار فرهیخته، دانشمند، نخبه و جوانان مان حضور گسترده‌ای در فضای مجازی دارند و این‌ها فرزندان این ملت هستند. ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما بسیار بالاست و بخش قابل توجهی کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که بخش زیادی از آن‌ها بسیجی و انقلابی هستند و انگیزه دارند و نیازی به اکانت فیک ندارند. نیرو‌های انقلابی در فضای مجازی حضور دارند و حضورشان قطعا توسعه پیدا خواهد کرد. قطعا نیرو‌های انقلابی از فناوری ارتباطی استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم ببینیم دشمن در عرصه فضای مجازی به ما بتازد و ما سکوت کنیم، گفت: بسیج بیش از ۲۰۰ هزار ناحیه و پایگاه دارد و در عرصه فضای مجازی هم نیرو‌های انقلابی حضور موثر دارند. بسیج طرح‌های بسیار خوبی برای بالا بری بهره وری محصولات کشاورزی مانند برنج، ذرت و گندم تهیه کرده و در جهت کاهش مصرف طرح جهاد خود کفایی را تهیه کرده است که در آن ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی در سراسر کشور احداث خواهد شد. در عرصه سوخت هم تلاش داریم با فرهنگ سازی به کاهش مصرف سوخت کمک کنیم.

رییس سازمان بسیج درپاسخ به این سوال که ایا در حوادث اخیر بسیج در مقابل مردم ایستاد، گفت: بسیج از مردم و برای مردم است؛ بسیج هیچ گاه جلوی مردم نایستاد و نمی‌ایستد و پرچمدار مطالبات مردم است؛ اما اتفاقات هفته گذشته بنابر اعتراف آمریکایی‌ها پروژه دشمنان انقلاب اسلامی ایران بود. آن‌ها طرحی را برای آشوب در کشور در سال ۹۷ داشتند، اما موفق نشدند.

او افزود: در اجلاس امنیتی که سال گذشته در قطر برگزار کردند هسته‌ای با مسئولیت اقای برایان هوک شکل گرفت و رژیم صهیونیستی هم در آن نماینده‌ای داشت، امریکایی‌ها این حرکت را مدیریت و برخی کشور‌های مرتجع منطقه هم پشتیبانی مالی آن را برعهده گرفتند. آن‌ها می‌خواستند پروژه ایجاد آشوب را در سال ۹۷ عملیاتی کنند که موفق نشدند بعد از آن تصمیم گرفتند که در ماه‌های پایانی سال و نزدیک انتخابات این اقدام را انجام دهند، اما با سهمیه بندی بنزین و بروز اعتراضات مردمی آن‌ها فرصت را مناسب دیدند و بهانه‌ای برای اقدام آن‌ها شد. آن‌ها عده از افراد را به خارج برده و آموزش داده بودند و سازماندهی اراذل و اوباش از طریق شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد نا امنی انجام شده بود و مشاهده کردید که چه حوادثی را در حمله به منازل مردم و داشته‌های مردم مانند بانک‌ها و مراکز تجاری رقم زدند.

سردار سلیمانی ادامه داد: بلا فاصله مردم از آن‌ها فاصله گرفتند و مسئولان و دستگاه‌های امنیتی در ۴۸ ساعت توانستند فتنه را جمع کنند. بسیج در این حوادث به میدان نیامد، اما اگر نیاز بود طبیعتا بسیج هم به مطالبات مردم پاسخ می‌داد، امنیت یکی از مطالبات جدی مردم است.

او در ادامه در خصوص راهپیمائی‌های چند روز اخیر مردم در نقاط مختلف کشور و محکومیت اقدامات انجام شده توسط اراذل و اوباش، گفت: حضور مردم در صحنه تعیین کننده است، حضور مردم همواره موثر بوده و فردا نیز مردم تهران به میدان می‌آیند و نشان می‌دهند که امنیت خط قرمز آنهاست. مردم ما با وجود مشکلاتی که دارند به میدان آمده و از آرمان‌ها های انقلاب دفاع می‌کنند. آمریکایی‌ها بدانند با حضور مردم توطئه‌های آن‌ها شکست خورده و در آینده هم جز شکست چیزی به دست نخواهند آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره نقش بسیج در تامین امنیت تصریح کرد: بسیج در راستای دستگاه‌ها دیگر عمل می‌کند. ما ۲ هزار گردان بیت المقدس داریم که هر زمانی نیاز بوده به میدان آمده و ایفای نقش کرده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند