3 هزارو 420 بسته حمایتی به مناطق زلزله زده آذربایجان ارسال شد


3 هزارو 420 بسته حمایتی به مناطق زلزله زده آذربایجان ارسال شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور گفت:‌ ستاد با حمایت و مساعدت بنیادها و سازمان‌های خیریه سراسر کشور اقدام به تهیه 3 هزار و 420  بسته حمایتی به منظور کمک به هموطنان زلزله زده آذربایجان شرقی کرد.

امیرحسین رستمی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا در محل ارسال بسته های حمایتی به مناطق زلزله زده اظهار کرد:‌ مایحتاج و ارزاق برای آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر در آذربایجان شرقی شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات و نان در بسته بندی های مناسب تهیه شده و به عنوان سبد ارزاق برای هموطنان آسیب دیده از زلزله در روستاهای میانه، ‌ ترکمانچای و سراب در استان آذربایجان شرقی ارسال می شود.

وی افزود:‌ ستاد ابتدا به منظور کمک به هموطنان آسیب دیده با اعزام گروه های امدادی و ارسال ارزاق و مایحتاج عمومی به کمک آسیب دیدگان می رود و در ادامه گروه‌های جهادی در کارگروه های درمان، مسکن، فرهنگی و آموزش نیز به مناطق آسیب دیده از زلزله اعزام خواهند شد.

3 هزارو 420 بسته حمایتی به مناطق زلزله زده آذربایجان ارسال شد

۲ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال کمک به زلزله زدگان

مدیرعامل ستاد توانمند سازی محرومین کشور تصریح کرد :‌ بسته های ارزاق به بیش از ۳ هزار و ۴۲۰ خانوار اهدا خواهد شد و همچنین در ادامه بسته های فرهنگی و دارویی نیز به این مناطق ارسال می شود و همیاران و همکاران ستاد در مناطق آسیب دیده اقدام به توزیع اقلام می کنند.

رستمی گفت :‌ قیمت هر بسته ارزاق عمومی در حدود ۷۰ هزار تومان ارزیابی شده و مجموعا ارزش ریالی این کمک ها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال می باشد.

کمک رسانی به مناطق سیل‌زده

وی در ادامه در باره خدمات قبلی ستاد توانمندی سازی محرومین کشور گفت: کمک های ستاد با حمایت بنیاد های خیریه و سازمانهای مردم نهاد و خیرین و نیکوکاران در ابتدای سال به مناطق سیل‌زده در استانهای خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، لرستان و ایلام ارسال شده و در این استانها با مردم آسیب دیده از سیل همدردی شده است.

مدیر عامل ستاد توانمند سازی گفت:‌ با اعزام گروه‌های جهادی به استان‌های مختلف آسیب دیده از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله ابتدا قرارگاه‌هایی ایجاد می شود و طی ۱۰ سال گذشته ستاد موفق به ساخت و احداث بیش از ۱۸۰۰ واحد مسکونی با مشارکت سایر نهادها از جمله سپاه پاسداران، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است.

رستمی تصریح کرد :‌ کمک های ستاد ابتدا با استقرار موقت و برپا شدن چادر در مناطق آسیب دیده بوده و سپس اسکان در کانکس به مردم و هموطنان خدمات داده شده و در نهایت هم با احداث منازل مسکونی مردم به این عزیزان خدمت کرده ایم.

3 هزارو 420 بسته حمایتی به مناطق زلزله زده آذربایجان ارسال شد

ستاد کار خود را از ۲۰ سال گذشته آغاز کرده

وی افزود:‌ ستاد کار خود را از ۲۰ سال گذشته آغاز کرده و به عنوان نمونه با ارسال کمک های نقدی و جنسی در مناطق زلزله زده بم در سال ۸۲ و در سال ۹۱ به منطقه ورزقان تبریز کمک های زیادی شده که به ترتیب ساخت ۱۱۴ واحد مسکونی در ورزقان و ۳۵ واحد مسکونی در بم با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن و سپاه و همچنین نهادهای خیریه صورت گرفته است.

مدیر عامل ستاد گفت:‌ در این سالها ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور در تمامی موضوعات مهم برای خانواده های آسیب دیده از حوادث طبیعی در عرصه های مسکن، فرهنگی، اشتغال و کار افرینی و آموزشی خدمات داشته است.

ساخت مدرسه و واحد درمانی

رستمی ادامه داد:‌ طی این سالها ستاد با کمک بنیادهای خیریه دیگر بیش از ۱۲ مدرسه و واحد آموزشی در سراسر کشور احداث کرده که بعنوان نمونه مدرسه ۶ کلاس در شرف آباد یاسوج، شش مدرسه سیار در کهکیلویه و بویراحمد (کانکسی) ‌ و همچنین در روستای شهر کوهدشت یک مدرسه ۴ کلاس و ۲ مدرسه سیار (کانکسی) ‌ساخته و به دانش آموزان خدمات فرهنگی داده است.

این خیرگفت:‌ ستاد در بخش خدمات درمانی در استانهای آسیب دیده اقدام به کلنگ زنی یک واحد درمانی مجهز در روستای بردیه سوسنگرد در استان خوزستان نموده که با کمک بنیادهای خیریه و خیرین و نیکوکاران ان شاء الله طی ۲۰ ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

3 هزارو 420 بسته حمایتی به مناطق زلزله زده آذربایجان ارسال شد

امضا تفاهم نامه با خیریه های کشور

مدیرعامل ستاد جهادی توانمند سازی محرومین کشور در پایان خاطر نشان کرد:‌ ستاد در بخش های آموزش مدیریت و آموزش مددکاری با نهادهای خیریه تفاهمنامه امضا کرده و قادر است در بخش آموزش مدیریتی و امداد رسانی و مددکاری و کار آفرینی به خیریه های سراسر کشور خدمات داشته و تفاهم نامه امضا کند و علاقمندان می توانند از طریق سایت اطلاع رسانی www.sjtmahroomin.ir و شماره تلفن ۰۲۱۷۷۶۰۰۶۸۱ از طریق روابط عمومی ستاد با ما همکاری خود را آغاز کنند.

حمید رضا دورانی مدیر روابط عمومی ستاد جهادی توانمند سازی محرومین کشور هم در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:‌ کمک های مردمی ستاد امشب با اعزام چند دستگاه کامیون به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال و توسط همکاران در ستاد که متشکل از جوانان فعال و دانشجویان هستند توزیع خواهد شد و گزارشهای این اقدامات متعاقبا به رسانه ها اعلام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس