تراکنش 30 هزار میلیاردتومانی بزرگترین باند پولشویی کشور


تراکنش 30 هزار میلیاردتومانی بزرگترین باند پولشویی کشور

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری 9 متهم اصلی بزرگترین شبکه پولشویی کشور در استان گفت: یکهزار میلیاردتومان املاک، 40 شرکت، 100 خودرو و 20 کیلوگرم شمش طلا از کلاهبرداران شناسایی و کشف شده است.

کد خبر: 88798 ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۶:۵۷:۰۲

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری ۹ متهم اصلی بزرگترین شبکه پولشویی کشور در استان گفت: یکهزار میلیاردتومان املاک، ۴۰ شرکت، ۱۰۰ خودرو و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا از کلاهبرداران شناسایی و کشف شده است.

هادی هاشمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه پولشویی کشور در استان گلستان اظهارداشت: در مدت ۶ سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این باند ۳ سرشبکه اصلی و ۶ همدست اصلی داشتند که همه این افراد دستگیر شدند. علاوه براین بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۰۰ نفر عضو فعال این باند در سه استان گلستان، تهران و سمنان بودند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: معاملات املاک، مستقلات، سهام‌های بورسی و غیربورسی، شمش، ارزش، سکه، خروج پول از کشور و سرمایه‌گذاری در کشور‌های همسایه از اقدامات این باند بوده است.

وی گفت: ارزیابی اولیه املاک متهمان تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده و همچنین ۴۰ شرکت خدماتی، تولیدی و تجاری نیز از متهمان شناسایی شده است.

هاشمیان ادامه داد: بیش از ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین این شبکه پولشویی و ده‌ها کیلوگرم شمش طلا که تاکنون ۲۰ کیلوگرم شناسایی و کشف شده است، از دیگر موارد این پرونده است.

وی گفت: کلاهبرداران با افتتاح صد‌ها حساب بانکی به نام‌های واهی، سود‌های کلان به جیب زده‌اند. علاوه براین متهمان برای پولشویی و فرار مالیاتی هیچگونه اموالی به نام خود نداشتند و همه املاک و اموال به نام افراد دیگر است، اما با وکالت‌نامه‌ها و اقرارنامه‌هایی که از این افراد می‌گرفتند، در عمل همه سود‌ها به جیب آنان می‌رفت.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: بررسی‌های بیشتر درباره این پرونده و شناسایی اموال متهمان همچنان ادامه دارد.

تراکنش ۳۰ هزار میلیاردتومانی بزرگترین باند پولشویی کشور
بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی کشور در گلستان با ۳۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش تسنیم، به نقل از روابط عمومی اداره اطلاعات استان گلستان، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان گلستان بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی کشور در گلستان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

تراکنش مالی این باند طی ۶ سال چیزی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

این باند در سه استان گلستان، سمنان و تهران فعالیت داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403