به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مصطفی مولوی در آیین گرامیداشت هفته بسیج که با حضور جانشین فرمانده سپاه عاشورا سردار عباسقلی زاده و فرماندهان حوزه و پایگاه های وابسته به شهرداری تبریز برگزار شد اظهار کرد: باید برای بسیجی واقعی بودن تلاش کنیم، ما به بسیج نمی آییم که شغل ایجاد کنیم بلکه هرکس در هر جایگاهی هست اگر با وجدان و با همت و تلاش خستگی ناپذیر عمل کند بسیجی است.

مولوی، با بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: بسیجی باید تلاش شبانه روزی داشته باشند چرا که نیروهای رزمنده به یاد دارند که حتی شب ها در خواب عملیات را بارها مرور میکردند و این روحیه جهادی است که روز و شب نمی شناسد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه ارج نهادتنبه جایگاه بسیج و بسیجی را در جامعه ضروری دانست و گفت: حفظ جایشگاه و شان بسیجیان باید در تمام سازمان ها و نهاد ها مورد تاکید و توجه ویژه قرار گیرد و بخصوص مسئولان رده بالا باید قدردان بسیجیان باشند.

مولوی ادامه داد: هرکس در هر رده و پستی می تواند با عملکرد صحیح بسیجی باشد برای نمونه اگر کارمندی پاسخ نامه ای را به موقع بدهد خود اقدامی بسیجی وار است و همه باید تلاش کنیم همچون بسیجیان اول انقلاب با روحیه جهادی عمل کنیم.

سردار عباسقلی زاده جانشین سپاه عاشورا نیز در این آیین مردمی بودن را مشخصه اصلی بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج کلمه ای مقدس است و وظیفه بسیجی است که تمام وجود خود را فدای اسلام کند.

او ترویج تفکر بسیجی در جامعه را ضروری دانست و گفت: حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در کنار بسیجیان توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.