مخالفت مجلس با دوفوریت طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی/مرکز پژوهشها : نمایندگان، به ایرادات هیات عالی نظارت مجمع، بی توجهی کردند


مخالفت مجلس با دوفوریت طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی/مرکز پژوهشها : نمایندگان، به ایرادات هیات عالی نظارت مجمع، بی توجهی کردند

مرکز پژوهشهای مجلسش در گزارشی در مورد مصوبه مجلس در مورد مناطق آزاد نوشت : در خصوص مغایرتهای این مصوبه با سیاستهای کلی نظام شایان ذکر است ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به مغایرتهای این مصوبه با سیاستهای کلی نظام به صورت کلی مورد توجه قرار نگرفته است

گروه بازرگانی بازارنیوز : تقاضای دوفوریت طرح ایجاد مناطق اقتصادی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۳ آذرماه ۹۸) پارلمان بررسی شد.

وکلای ملت پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان این تقاضا، با ۶۷ رأی موافق، ۱۱۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه با دوفوریت این طرح مخالفت کردند.

ببینید : مناطقی که مردم را خون به جگر کردند



نمایندگان همچنین پس از رد دوفوریت طرح مزبور، با ۶۵ رأی موافق، ۱۱۴ مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی نیز مخالفت کردند.

براساس مخالفت نمایندگان با تقاضای دوفوریت و یک فوریت طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی خواهد شد.

گفتنی است، در صورت تصویب طرح نهایی مذکور، ۶۰ منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است مرکز پژوهشهای مجلس، در گزارشی، با بررسی لایحه قانونی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، از عدم توجه نمایندگان به ایرادات مطرح شده توسط مجمع تشخیص، خبر داد. در قسمت پایانی این گزارش آمده است :

در خصوص مغایرتهای این مصوبه با سیاستهای کلی نظام شایان ذکر است ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به مغایرتهای این مصوبه با سیاستهای کلی نظام به صورت کلی مورد توجه قرار نگرفته است و علاوه بر این، برخی ایرادات دیگر نیز همانگونه که در متن گزارش بدانها اشاره شد، نسبت به مصوبه کمیسیون وجود دارد.

نسخه کامل این گزارش را از اینجا دانلود کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر