موافقت با افزایش 10.5 برابری سرمایه بانک ایران زمین


موافقت با افزایش 10.5 برابری سرمایه بانک ایران زمین

بازرس قانونی در گزارشی، موافقت خود را با افزایش 10.5 برابری سرمایه بانک ایران زمین اعلام کرد.

به گزارش بنکر (Banker)، گزارش توجیهی هیات مدیره بانک ایران زمین با هدف افزایش سرمایه بانک از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 42.000 میلیارد ریال در سه مرحله و طی مدت دو سال که در اجرای دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری و با توجه به تکلیف این بانک به افزایش سرمایه تهیه شده است از سوی موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر مورد رسیدگی قرار گرفت.

بازرسی قانونی بر اساس بررسی های انجام شده، افزایش سرمایه بانک ایران زمین را در اجرای مفاد دستورالعمل محاسبه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری مصوب اردیبهشت ماه 97 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بلامانع خواند.

بر این اساس، گزارش توجیهی یادشده، در اجرای تبصره 2 ماده 161 اصلاحیه قانون تجارت و رعایت الزامات بانک مرکزی در خصوص حداقل نسبت کفایت سرمایه بانک ها و با هدف توجیه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران تهیه شده است.

بر اساس اعلام بازرس قانونی، انجام افزایش سرمایه بانک ایران زمین منوط به کسب مجوزهای قانونی لازم از بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار تهران خواهد بود.

بانک ایران زمین به عنوان یک بانک خصوصی، مجوز تاسیس خود را در تاریخ 21 اسفندماه 1389 از بانک مرکزی دریافت کرده و با کسب مجوز، فعالیت خود رادر روز سوم اردیبهشت ماه 1390 در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور و قانون عملیات بانکداری بدون ربا شروع کرده است.

سهام این بانک خصوصی در روز 25 اسفندماه 1389 در بازار فرابورس پذیرفته شده و از روی 5 مهرماه 1390 در فهرست تابلوی فرابورس قرار گرفته اما در اجرای تبصره 3 ماده 41 مکرر دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس و با توجه به تصمیم هیات پذیرش فرابورس ایران، بانک ایران زمین در فهرست نرخ های تابلوی ب بازار پایه فرابورس ایران به عنوان دویست و بیستمین نماد معاملاتی، درج و نماد آن از روز 12 آبان ماه 1397 باز شده است.

سیدحسن سلطانی فیروز رییس هیات مدیره، مجبتی شیروانی هرندی نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل، عبدالمجید پورسعید عضو هیات مدیره و مدیرعامل و سعید قربانی و بهروز زارع دیگر اعضای هیات مدیره بانک ایران زمین هستند.

شرکت سرمایه گذاری اهداف( 5 درصد)، صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان شرکت ملی نفت ( 4.88 درصد) و شرکت آسان سرمایه پویای دانا ( 4 درصد) دارای بیشترین درصد سهام در بانک ایران زمین هستند ضمن این که 12 شرکت دیگر نیز از 1.09 درصد تا 3.48 درصد سهام این بانک را در اختیار دارند.

هچنین 68 شخص حقوقی با مالکیت 16.82 درصد سهام و بیش از 57 هزار نفر اشخاص حقیقی با مالکیت 42.59 درصد سهام نیز در جرگه سهامداران این بانک خصوصی قرار دارند.

بانک ایران زمین در مجموع تا پایان شهریورماه امسال 310 شعبه در سراسر کشور راه اندازی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس