شورایاری ها در نامگذاری معابر پایتخت صاحب رأی شدند


شورایاری ها در نامگذاری معابر پایتخت صاحب رأی شدند

اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند تا شورایاران در نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران حق رای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، یک فوریت طرح اصلاح آیین نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا مطرح و با 13 رای موافق تصویب شد.

احمد مسجدجامعی در خصوص یک فوریت این طرح گفت: شهر را باید به مردم واگذار کنیم و درباره نامگذاری کوچه و یا محله نمی توانیم ساختار سلسله مند آن را نادیده بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دوره گذشته نظرخواهی از شورایاران در دستور کار قرار گرفته بود چرا که شورایاران در منطقه ساکن هستند و به خوبی می توانند نظر کارشناسی ارایه کنند.

حجت نظری نیز به عنوان مخالف گفت: کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران در دو سطح منطقه و ستاد است که اعضای شورایاری ها در سطح منطقه حضور دارند و بدون نظر آنها تصمیم گیری نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران ما به نماینده بنیاد و فرهنگستان حق رای داده ایم در حالی که نامگذاری معابر حق قانونی شورا است.

زهرا نژاد بهرام به عنوان موافق طرح مذکور گفت: یک فوریت طرح برای آن است که هرچه سریع تر درباره موضوع تصمیم گیری کنیم.

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کمیسیون شهرسازی و معماری به معابر و ساختار شهری اشراف بیشتری دارد و انتظار داریم نظر این کمیسیون در نامگذاری معابر شهری مورد توجه باشد.

در ادامه، یک فوریت طرح اصلاح آیین نامه و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران با 13 رای موافق و 5 رای مخالف تصویب شد و از این پس شورایاران در نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران حق رای دارند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟