زاهدی: در صورت امکان سهمیه بنزین به 90 تا 100 لیتر افزایش یابد


زاهدی: در صورت امکان سهمیه بنزین به 90 تا 100 لیتر افزایش یابد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از دولت در مورد سیاست اصلاح قیمت بنزین، گفت: شورای هماهنگی سران سه قوا بررسی کند که اگر امکان دارد سهمیه بنزین به 90 تا 100 لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی زاهدی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهور گفت: برهمگان روشن شد که در اجرایی شدن طرح افزایش قیمت بنزین، بی‌تدبیری از سوی دولتمردان به اوج رسید و ناامیدی مردم از مدیران اجرایی به شدت کاهش یافت، چرا از سال اول ریاست جمهوری جناب عالی این افزایش، به صورت پلکانی و مرحله‌ای اجرا نشد؟ در کشور خودمان مشابه این طرح در دولت‌های نهم و دهم اجرا شد؛ همان دولتی که بارها از ناکارآمدی آن سخن گفته‌اید، ولی آن دولت ۱۰۰ اقدام عملی قبل از اجرای طرح به عمل آورد تا خبرگان، نخبگان و مستضعفان را قانع کند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اصلاح قیمت بنزین در دوره محمود احمدی‌نژاد را دارای کمترین تبعات خواند و خطاب به حسن روحانی اظهار کرد: آیا مردمی که شما می‌خواهید درآمد حاصل از این افزایش را به آنها برگردانید، نامحرم بوده‌اند؟ آیا مجلس شورای اسلامی نامحرم است؟ آیا مراجع عظام تقلید و ائمه جمعه و جماعت نامحرم هستند؟ آیا مستضعفان که انقلاب مدیون آنهاست نامحرم بودند؟

وی با ادعای این‌که «دولت حسن روحانی امنیتی‌ترین دولت پس از انقلاب است»، اظهار کرد: این دولت چگونه متوجه مسائل امنیتی ناشی از تبعات اجرای این طرح نشده است؟ شخصی مثل رییس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان یک هفته قبل از بروز این حوادث و اغتشاشات آن را پیش‌بینی کرده بود، اما شما و تیم‌تان آن را جدی نگرفتید.

زاهدی با تاکید بر همزمانی سیاست اصلاح قیمت بنزین و جلسات تقریب مذاهب اسلامی، ادامه داد: جای تعجب دارد که افزایش قیمت بنزین در روزی اتفاق افتاد که مجمع تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت از کشورهای مختلف اسلامی مهمان داشت و آن مهمانان خدمت مقام معظم رهبری رسیدند تا پیام وحدت را به دنیا صادر کنند. در همان روز شاهد اغتشاشاتی بودیم تا شاید به دنیا موضوع عدم وحدت در کشور مخابره شود. آیا فکر نمی‌کنید که عده‌ای نفوذی باعث انجام چنین اقدامی در آن روز شده بودند؟

وی در ادامه نطق خود از رییس قوه قضاییه خواست تا در مورد همزمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سیاست اصلاح قیمت بنزین دقت و تحقیق کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از حذف کارت سوخت در گذشته خطاب به روحانی اظهار کرد: سیاست حذف کارت سوخت ضمن ایجاد خسارت زیاد مثل قاچاق سوخت به منافع ملی ضربه زد شما بارها از فساد دو نرخی بودن قیمت‌ها سخن گفته‌اید، چرا خود دچار آن شده‌اید؟ چرا وزارت نفت ما به تولید محصولاتی از نفت خام روی نیاورد تا از قبل تحریم نفت دچار مشکل نشویم؟ اگر تنوع فرآورده‌های نفتی را در اختیار داشتیم، از تحریم نفت نگران نبودیم.

زاهدی با اشاره به وضعیت منطقه خاورمیانه تصریح کرد: چگونه می‌شود که مناطقی مثل لبنان و عراق سرشار از توطئه باشد و اخبار این توطئه دائما در حال انتشار باشد و شما ناگهان تصمیم به اجرای طرح افزایش قیمت بنزین بگیرید. ان‌شاءالله قوه قضاییه به این موضوع نیز ورود می‌کند.

وی در پایان ضمن تشکر از مقام معظم رهبری برای سخنرانی در مورد اصلاح قیمت بنزین، گفت: چند انتظار از رییس جمهور دارم؛ اول این‌که تثبیت قیمت‌ها را به جد دنبال کند؛ دوم این‌که نظارت، هماهنگی و ساماندهی برای وفور کالاهای اساسی صورت گیرد. سوم این‌که جلسه شورای هماهنگی سران سه قوا بررسی کند که اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد که مردم دچار مشکل نشوند و در آخر تمامی خسارات اغتشاشات از محل درآمد بنزین و یا محل‌های دیگر تامین شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید