به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،روح الله وجدی هویدا رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از رویکردها و اهداف اصلی ما در برگزاری این نمایشگاه معرفی همدان به عنوان شهر دوستدار کودک بوده که دستورالعمل آن نیز صادر شده و دبیرخانه شهر دوستدار کودک نیز در معاونت شهرسازی همدان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه یکی از اهدافی که به دنبال آن بودیم معرفی خدمات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان به کودکان و نوجوانان شهر بوده تا بتوانیم در کنار آن آموزش‌های شهروندی را با موضوعات مختلف ترافیک و مدیریت شهری به کودکان ارائه دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به امکانات این سازمان به کودکان و نوجوانان گفت: از نظر ورزشی خدماتی مانند مدارس فوتبال و رشته‌های مختلف ورزشی را به کودکان و نوجوانان شهر در معاونت ورزشی سازمان ارائه می‌دهیم.

وجدی خاطرنشان کرد: همچنین فرهنگسراهای ما نیز خدمات مختلفی را با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و برگزاری کلاس‌های مختلف را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای آموزش شهروندی بیان کرد: در خصوص برکزاری اردوهای آموزش شهروندی همزمان با برگزاری نمایشگاه با مشارکت سمن‌های فعال محیط زیست، کارشناسان آموزش شهروندی همه روزه صبح‌ها از ابتدای سوار شدن دانش‌اموزان داخل اتوبوس این آموزش‌ها آغاز می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: بازدید دانش‌آموزان مدارس از نمایشگاه در نهایت با برگزاری اجرای نمایش با محتوای آموزش در غرفه سبز و سالن آمفی تئاتر نمایشگاه و در نهایت نقاشی دانش‌آموزان به عنوان بازخورد و اثرسنجی آموزش‌های شهرومندی روی پارچه با مداد شمعی صورت می‌گیرد.

در پایان گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری نمایشگاه طرح ثبت نام شهروند مربی افتخاری در حیطه‌های مختلف آموزش شهروندی صورت می‌گیرد.